Pages: 1 2 |
slotmad
Posts: 180
Registered: 26-6-2003
Member Is Offline
Mood: still waiting
|
posted on 14-3-2006 at 15:36
|
|
|
Uitreiken motoren bij race R2 De Ridder
De nieuwe motoren zullen worden uitgereikt op de ochtend van de wedstrijddag, zodat iedereen er nog even aan kan "proeven". De motoren zijn dan al
voorzien van een 8 tands pinion. Voor het kroonwiel gelden de regels zoals in het reglement per klasse omschreven (42/44 tands). De motorhouder is
gelijk aan die welke we voor de NC-3 hebben gebruikt. Niet vergeten mee te nemen.
Slotmad
|
|
|
remco
Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
|
posted on 14-3-2006 at 21:56
|
|
|
zijn deze motoren na de race voor de rijder of zijn het lms motoren die elke race worden uitgedeeld ?
is er ook een mogelijkheid om de moteren eerder te testen ?
|
|
|
Bas
Posts: 66
Registered: 30-3-2005
Member Is Offline
Mood: No Mood
|
posted on 14-3-2006 at 22:42
|
|
|
Hee Remco,
Wat ik net begreep van de LMS organisatie is dat de nieuwe motoren eenmalig 10 euro gaan kosten per deelnemer (en dat is inkoopprijs)
Daarna zijn de motoren voor de deelnemer om te doen en te laten wat men met de motoren wil.
Vraag 2; nee. Ze zijn er gewoon niet eerder.
Groeten,
Bas
|
|
|
remco
Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
|
posted on 15-3-2006 at 15:31
|
|
|
motoren
en als er ze niet op tijd zijn ,dan hebben we toch een probleem
waarom rijden we deze race niet gewoon met de bison motoren
dan zijn we ook niet afhankelijk van het feit of de nieuwe motoren op
tijd zijn , en kan iedereen trainen met de race motoren
dit is ook het eerlijkst ten opzichten van de mensen die nog geen
nieuwe motor hebben
iedereen gelijke kansen a.u.b.
ps: wat weegt z'n nieuwe motor
|
|
|
tamar
Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning
|
posted on 16-3-2006 at 10:52
|
|
|
Bison is dood , lang leve de Bison
Hallo Remco
Ik heb deze week met Dan Debella gesproken en de Motoren worden 25 maart per fedex naar Holland verstuurd.
Aangezien niet iedereen aanwezig is/kan zijn op de vrije training van zaterdag worden de nieuwe motoren zondag ochtend uitgegeven.
Mijn advies is dus train gewoon met je Bison, dat is wat ieder doet (behalve Nick en ik natuurlijk :laugh
De PRoslot Motoren wegen 21,5 gram, het reglement zal hier op worden aangepast.
|
|
|
CarreraHenk
Posts: 72
Registered: 27-7-2004
Location: Hilversum
Member Is Offline
Mood: Enjoying 1:32 as well currently
|
posted on 16-3-2006 at 20:34
|
|
|
En als je geen motorhouder hebt? Krijg je zondags wel mooi een probleem voor de kiezen. Kan de organisatie er daar niet een aantal van meenemen?
|
|
|
tamar
Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning
|
posted on 17-3-2006 at 00:17
|
|
|
Motorbeugel tbv Proslot Euro MK1
Hallo Henk
Aangezien er bij iedere Plafit chassis naast één beugel voor de Bison/Buhler motoren er twee beugels passend voor de Fox/Cheeta/Ninco en nu dus ook
Proslot Motoren bij zitten, vraag ik me af hoe het in vredesnaam mogenlijk is dat je er NIET een zou hebben.
Maar we zullen er wat extra mee nemen
|
|
|
CarreraHenk
Posts: 72
Registered: 27-7-2004
Location: Hilversum
Member Is Offline
Mood: Enjoying 1:32 as well currently
|
posted on 19-3-2006 at 12:30
|
|
|
Dan zal ik er ongetwijfeld wel een hebben, ik zou echter niet weten hoe die eruit ziet want deze rookie heeft nog nooit van zijn leven een nc3 motor
gezien. By the way, ik ben persoonlijk niet zo blij met zo'n , mijns inziens, ingrijpende motorwisseling op zondagochtend. Het gaat me gewoon niet
lukken om in korte tijd weer een goede setup voor de auto te vinden. Ik ben (nog) niet zo bedreven als de meeste anderen dus deze wissel gaat ten
koste van de minder ervaren rijders en geeft de ervaren rijders dus een extra voordeel. Mijn voorstel zou zijn om de motoren in Uden te gebruiken en
eerst ter beschikking te stellen zodat iedereen er voor de race voldoende aan kan wennen. In Scheveningen dan gewoon met de bizons rijden. Kan ik hier
op voorhand al officieel tegen protesteren? En wat is de mening van anderen hier?
|
|
|
tamar
Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning
|
posted on 20-3-2006 at 00:33
|
|
|
Quote: | Originally posted by CarreraHenk
Dan zal ik er ongetwijfeld wel een hebben, ik zou echter niet weten hoe die eruit ziet want deze rookie heeft nog nooit van zijn leven een nc3 motor
gezien. |
Hallo Henk
ff snuffelen in je onderdelen box, het herkennen is simpel, als er géén Bison in past heb je de goeie!
Quote: | Originally posted by CarreraHenk
By the way, ik ben persoonlijk niet zo blij met zo'n , mijns inziens, ingrijpende motorwisseling op zondagochtend. Het gaat me gewoon niet lukken om
in korte tijd weer een goede setup voor de auto te vinden. |
Ik denk dat je zal merken dat dat helemaal niet zo ingrjpend is. Aangezien het tandwiel hetzelfde blijft hoef je alleen je motordraden te solderen en
je pinion opnieuw af te stellen en daar is ruim tijd voor. Verdere set-up wijzigingen zijn niet nodig
|
|
|
JustMe
Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
|
posted on 23-3-2006 at 14:25
|
|
|
nag nag nag
dat was het eerste wat bij me opkwam toen ik enkele posts las.
Maar goed Listen up:
De motoren zullen enkele dagen voor de race arriveren in de RFH kelder waar ik ze zal voorzien van een acht-tands pignon. Dit doe ik omdat het te krap
en risicovol is om de motors met misschien maar enkele dagen speling naar iedereen op te sturen.
Zoals gezegd worden voor deze motoren de houders gebruikt die ook de NC3's op hun plek hielden.
Het schroefgat in de motor is M2 (dat is dezelfde maat als al je andere schroefjes op je chassis)
Het achtertandwiel blijft hetzelfde als voorheen (44 klasse 1 en 2, 42 klasse 3).
Het gewicht van deze motor is 20 gram lichter dan de Bison, dus is het totaalgewicht vastgesteld op 205 gram, het gewicht van de kap
blijft 65 gram.
In tegenstelling tot de enkele testmotoren die RFH heeft hoeven de draden tov vroeger niet gekruist of veranderd te worden.
Voor de rest, stop nagging, just sit back and enjoy the
|
|
|
Bas
Posts: 66
Registered: 30-3-2005
Member Is Offline
Mood: No Mood
|
posted on 23-3-2006 at 21:47
|
|
|
Voor de absolute duidelijkheid over de moterhouders en hoe het eruit ziet, hier enkele pics.
Groeten,
Bas
|
|
|
Bas
Posts: 66
Registered: 30-3-2005
Member Is Offline
Mood: No Mood
|
posted on 23-3-2006 at 21:49
|
|
|
en de volgende...
|
|
|
Bas
Posts: 66
Registered: 30-3-2005
Member Is Offline
Mood: No Mood
|
posted on 23-3-2006 at 21:52
|
|
|
en de volgende.. ps, de 2 motersteunen getoond zijn de 2 versies die beschikbaar zijn van plafit zoals eerder beschreven door nick. de ene is wat
dikker dan de andere. (de rechter is de dikke)
|
|
|
remco
Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
|
posted on 23-3-2006 at 22:01
|
|
|
ben er klaar voor
ik ben er klaar voor
|
|
|
tamar
Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning
|
posted on 24-3-2006 at 00:53
|
|
|
Kijk eens aan.....
......Dat ziet er goed uit!
|
|
|
JustMe
Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
|
posted on 24-3-2006 at 15:14
|
|
|
ziet er zeker goed uit....
this is what you'll be up against
|
|
|
Bas
Posts: 66
Registered: 30-3-2005
Member Is Offline
Mood: No Mood
|
posted on 24-3-2006 at 17:42
|
|
|
Wel MOOOOOIE inserts....
Nice work there Rem!
Groeten,
Bas
ps, deze komt er ook aan..... en doen er geen thuisrijders mee dit keer ??????????
|
|
|
remco
Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
|
posted on 24-3-2006 at 18:54
|
|
|
oude bekende
ik denk dat deze ook weer mee doet
|
|
|
CarreraHenk
Posts: 72
Registered: 27-7-2004
Location: Hilversum
Member Is Offline
Mood: Enjoying 1:32 as well currently
|
posted on 24-3-2006 at 20:06
|
|
|
Quote: | Origineel gepost door JustMe
dat was het eerste wat bij me opkwam toen ik enkele posts las.
Maar goed Listen up:
De motoren zullen enkele dagen voor de race arriveren in de RFH kelder waar ik ze zal voorzien van een acht-tands pignon. Dit doe ik omdat het te krap
en risicovol is om de motors met misschien maar enkele dagen speling naar iedereen op te sturen.
Zoals gezegd worden voor deze motoren de houders gebruikt die ook de NC3's op hun plek hielden.
Het schroefgat in de motor is M2 (dat is dezelfde maat als al je andere schroefjes op je chassis)
Het achtertandwiel blijft hetzelfde als voorheen (44 klasse 1 en 2, 42 klasse 3).
Het gewicht van deze motor is 20 gram lichter dan de Bison, dus is het totaalgewicht vastgesteld op 205 gram, het gewicht van de kap
blijft 65 gram.
In tegenstelling tot de enkele testmotoren die RFH heeft hoeven de draden tov vroeger niet gekruist of veranderd te worden.
Voor de rest, stop nagging, just sit back and enjoy the
|
NAG [nwg] (telbaar zelfstandig naamwoord)
1 Klein paard(je)
Pony
2 (informeel) knol
slecht / oud renpaard
3 (informeel) zeur(kous)
zeurder
NAG (onvergankelijk en overgankelijk werkwoord)
1 zeuren
zaniken, vitten
2 dwarszitten
knagen (aan)
3 sarren
treiteren
Pony, pony, pony ???
Je zult wel zeuren bedoelen. jammer dat iemand van de organisatie er zo overdenkt. Blijkbaar heb je het 'genag' liever na de wedstrijd. Want dat zal
wel gebeuren als jij of Tamar of Bas wint. Immers, jullie beschikken al over de motoren en hebben dus een voordeel ten opzichte van de meeste anderen.
Ik had liever een wat democratischere houding gezien, zo van laten we er op de zaterdag of zondag met alle deelnemers over stemmen. Het gaat immers
over een reglementswijziging en in een democratie wordt daar fatsoenlijk over gedebatteerd c.q. gestemd.
"All animals are equal but some animals are more equal than others" [George Orwell, Animal Farm]
|
|
|
50 plus
Posts: 63
Registered: 10-11-2002
Location: Almere-Haven
Member Is Offline
Mood: kijk uit naar de volgende wedstr
|
posted on 25-3-2006 at 10:01
|
|
|
Probeer gewoon te genieten!!!
Beste Henk,
Het word je eerste wedstrijd en dat is al spannend genoeg,ik heb 4 jaar geleden mijn eerste wedstrijd met plafit ook in Scheveningen gereden.
Je staat stijf van de zenuwen en denk je dat ze medelijden met je hebben,welnee beste Henk elke 10 rondjes werd ik door Nick ingehaald en denk maar
niet dat hij toetert als hij je inhaalt,je schrikt je eigen lam want het is net of je stil staat en de eerst volgende bocht vergeet je van schrik te
remmen.
Nu kan ik er met plezier op terug kijken maar op dat moment niet,maar het is allemaal goed gekomen.
En als je andere rijders niet van de baan afrijdt maak je misschien nog vrienden ook,en geloof me ik kan het weten die paar wedstrijden per jaar die
ik kan rijden daar geniet ik van.
En dit heeft mij ondanks mijn lichamelijke handicap toch weer tussen de mensen gebracht en dat heeft mij geestelijk erg veel goed gedaan.
Maar dit was allemaal niet mogelijk geweest zonder de steun van,Ton,Mack,Nick en Tamar en daar ben ik ze ook zeer dankbaar voor.
Vriendelijke Groeten, Peter
|
|
|
Bas
Posts: 66
Registered: 30-3-2005
Member Is Offline
Mood: No Mood
|
posted on 25-3-2006 at 11:23
|
|
|
thanx dat je m'n kansen zo hoog inschat henk, maar dat zal moeilijk
worden... . In klasse 2 is de concurrentie nogal hevig...
De foto's die ik gemaakt heb van de motor, dat was de eerste x dat ik zo'n ding in handen had.
|
|
|
remco
Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
|
posted on 25-3-2006 at 16:43
|
|
|
advies:
henk klagen op het forum heeft niet zoveel zin
een keer trainen in amsterdam zeker wel
tot ziens in scheveningen
|
|
|
50 plus
Posts: 63
Registered: 10-11-2002
Location: Almere-Haven
Member Is Offline
Mood: kijk uit naar de volgende wedstr
|
posted on 25-3-2006 at 20:04
|
|
|
Finishvlag
Beste Vrienden,
Het is maar een spelletje en de wedstrijd is pas beslist als de finshvlag is gevallen.
en dan krijg je nog een tweede kans,en beste Bas je zal voor moeten rijden en er worden geen kadootjes weggegeven.
En we krijgen op zondagmorgen allemaal dezelfde motoren en we rijden allemaal dezelfde vertanding,dus de auto`s zijn allemaal even snel dus dat
beloofd een spannende wedstrijd te worden en hopelijk ook een gezellige dag voor iedereen.
Groetjes Peter.
|
|
|
CarreraHenk
Posts: 72
Registered: 27-7-2004
Location: Hilversum
Member Is Offline
Mood: Enjoying 1:32 as well currently
|
posted on 26-3-2006 at 07:41
|
|
|
Ok Jongens,
Jullie hebben mij overtuigd, ik ga lekker racen en ik zie wel wat ervan komt. Ik had alleen het idee dat er met de bison een andere vertanding is
(pignon) en dat door de lcihtere motor het gewicht van de auto meer naar voren komt te liggen waardoor meer onderstuur. Nou ja, dat geldt dan voor
iedereen en voor mij is het slechts van belang mijn resultaat in Moers te verbeteren (laatste!).
In ieder geval zie jullie me in Scheveningen met deze Panoz waar nog wel ietsje aan moet gebeuren:
|
|
|
tamar
Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning
|
posted on 26-3-2006 at 18:25
|
|
|
Heel goed
Leuk dat je je niet uit het veld laat slaan, maar had ook niet anders verwacht.Ik zal van de week je Panoz raampje opzoeken en dan kan je gewoon
lekker mee racen.
Dan nog een paar puntjes:
Meer gewicht naar voren geeft overstuur (wagen gaat eerder glijden)
Niet al te zwaar tillen aan wat er op het forum gemauwt wordt
De LMS is alles behalve een democratie
|
|
|
Pages: 1 2 |