Pages: 1 2 |
Gert
Posts: 400
Registered: 31-8-2003
Location: Belgium
Member Is Offline
|
posted on 6-10-2004 at 16:51
|
|
|
Het uitstervende Ras ?
Sorry maar ik zie hier weer een ras uitsterven en wel dat van de Modelrace wagen met een plafit onderstel.
Het zelfde is gebeurd eind jaren negentig met de ITC classe.
De reden daar van was dat er te veel werd uitgevonden om het beestje maar sneller te laten gaan.
Zelf heb ik daar ook aan bijgedragen en vond het tof dat ik mee kon met de rest. Maar het heeft de classe wel de kop gekost.
Er werd toen ook een nieuw ras ontdekt en het bleek dat je met dat ras niet veel trager was dan het super raspaardje.
Kijk nu naar de classe Superstandaard die vind je nu nog terug in de meeste clubs die er toen aan mee hebben gedaan, maar er waren enkel geen racers
die ook zo ver gingen als ondergetekende om mee te kunnen met de rest.
Is dit de geboorte van een nieuwe classe ???
"De superstandaard Plafit classe".
Geen verborgen lood in de body , geen lexan of carbon delen in de body. Een standaard chassis , Geen toeters en bellen gewoon leuk racen met allemaal
een competetieve car op de baan.
Greetz Gert.
|
|
|
willem
LMSadmin
Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
|
posted on 6-10-2004 at 17:06
|
|
|
Happily dreaming away to Utopia
Gert, Gert, Gert,...........
Wat jij wil dat willen die linkse idealisten in Nederland ook.
Iedereen weet toch dat dat een kansloos verhaal is. Wat je wil kan alleen op een klein clubje met een paar man en dan nog gat het fout omdat er altijd
een gefrustreerde wannabee tussen zit die de zaak gaat vernaggelen.
Vertel mij eens hoe en wanneer ga jij je onderstaande doelen verwezekelijken?
Door het benoemen van een nieuwe klasse? Dacht het niet.....
|
|
|
Gert
Posts: 400
Registered: 31-8-2003
Location: Belgium
Member Is Offline
|
posted on 6-10-2004 at 17:28
|
|
|
Ok Willem
Waarom werd die classe in het leven geroepen weet je dat nog
Denk er maar eens over na
|
|
|
willem
LMSadmin
Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
|
posted on 6-10-2004 at 19:21
|
|
|
Nok Nok Mc Fly....
Niet door mij en kijk maar wat er met die klasse gebeurt is. Precies hetzelfde als met elke ander zogenaamde standaard klasse. Denk je nou echt dat de
superstandaards van Hotslot op enigerlijk wijze voldeden aan de geest van het reglement!!?? Kap nou toch... de boel werd belazerd waar je bij stond
alleen iedereen geloofde of wilde geloven dat het wel goed zat..... Laat staan dat iemand het lef had om een protest in te dienen.
|
|
|
Gert
Posts: 400
Registered: 31-8-2003
Location: Belgium
Member Is Offline
|
posted on 6-10-2004 at 20:42
|
|
|
Zonnebril
Zeg Willem heb je ook een bril die licht door laat,
Ik heb jou nooit zo gekent als " Zwartkijker ".
Ik begrijp trouwens zelf niet waar ik mee bezig ben
want als er eens iemand komt met een dergelijke opmerking of voorstel. Dan is er altijd wel iemand die er een gat voor boord en het de grond in
jaagt.
Jammer maar let op mijn woorden deze klasse is ook een kort leven beschoren als het op deze voet verder gaat.
Waarom denk ik dat , dat is éénvoudig uit te leggen.
Het prijskaartje word te hoog.
Greetz Gert
|
|
|
ramtech
Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
|
posted on 6-10-2004 at 21:06
|
|
|
tijd voor reflectie gert
want als er eens iemand komt met een dergelijke opmerking of voorstel. Dan is er altijd wel iemand die er een gat voor boord en het de grond in
jaagt.
groetjes erwin die eerst denkt en dan typt
armen zijn nu echt te kort
|
|
|
JustMe
Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
|
posted on 7-10-2004 at 07:40
|
|
|
In feite Gert................
met het kantelgevalletje zou de race ook wat meer op een standaardklasse gaan lijken................. Thought about that?
Het zal in ieder geval een hoop achterdocht wegnemen bij mensen en uiteindelijk zal je dan toch zien dat de mensen die er de meeste tijd en ziel
insteken toch weer goed presteren.
Trouwens Gert, je weet toch ook uit de ITC tijden dat de auto's niet alleen hard gaan vanwege 1 enkel iets, zoals lood? Het gaat om het hele
concept auto en een beetje lood op de beugels maakt niet van een baggerauto een wonderauto.
|
|
|
slotmad
Posts: 180
Registered: 26-6-2003
Member Is Offline
Mood: still waiting
|
posted on 7-10-2004 at 11:52
|
|
|
Ik heb wat experimenten gedaan met een andere GT1 kap (van JanWillem) en die van mij. Uiteindelijk bleek dat de auto's met verschillende set-ups
van zowel chasis als kap (hoogte) tot ongeveer dezelfde rondetijden leiden. Ook de winnaar van de EPC gebruikt een bij mijn weten "onaangeroerde"
Carrera kap. Navraag leerde dat dat in Duitsland gebruikelijk is. Ik sluit daarom geheel bij de mening van Nick aan, dat een goede set-up van het
geheel, het succse bepaald.
Een bagger set-up maak je niet even snel met een of ander trukje zoals wat lood op een beugel.
Vanzelfsprekend gelden op onze aardbol bepaalde natuurwetten, zoals gewicht wat hoog zit zal sneller uit de bocht vliegen dan gewicht dat laag zit
etc.
Slotmad
|
|
|
willem
LMSadmin
Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
|
posted on 7-10-2004 at 12:31
|
|
|
Leuk maar what's your point?
|
|
|
slotmad
Posts: 180
Registered: 26-6-2003
Member Is Offline
Mood: still waiting
|
posted on 7-10-2004 at 15:17
|
|
|
1. meerdere wegen leiden naar Rome, wat betreft de set-up voor snelle tijden
2. de verschillen tussen de kappen kunnen met de totale set-up van banden, chasis en kap in zekere zin "weggesleuteld" worden
3. ons reglement moet dusdanig worden ingericht dat zowel beginners als gevorderden er een uitdaging in vinden om een auto te bouwen
Als het kantelingmetertje een bijdrage kan leveren om mijn derde punt te realiseren is dat mooi meegenomen
Slotmad
|
|
|
ramtech
Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
|
posted on 8-10-2004 at 13:38
|
|
|
laat dat nu net de bedoeling zijn
|
|
|
remco
Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
|
posted on 8-10-2004 at 20:59
|
|
|
oude koeien
hebben we dit onderwerp niet al en paar jaar eerder ook al besproken en toen zij iedereen het valt wel mee
we zitten nu in 2004 en we hebben nog steeds het zelfde probleem:
geen nieuwe rijders
te dure auto's
steeds nieuwe regels
met andere woorden het zal nooit veranderen
en als we het over uitgestorven dingen hebben weet ik er ook nog wel een:
met vriendelijke groet remco
remco has attached this image:
|
|
|
ramtech
Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
|
posted on 9-10-2004 at 06:40
|
|
|
ik roep dit al een aantal jaren om een oplossing aan te dragen voor het(al dan niet gemodificeerd) verschil in kappen.
en als ik dan kijk naar de gemiddelde reactie op dit forum , zal het wel een kansloos verhaal blijven(ik zal mijn mening over de gemiddelde reactie
voor me houden).
maar als er niets opgelost word en men elkaar alleen af wil branden is ook goed(dat kan ik namelijk ook uitstekend):mad:
armen zijn nu echt te kort
|
|
|
remco
Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
|
posted on 9-10-2004 at 21:49
|
|
|
kansloos
erwin je geeft het zelf al aan het is kansloos, ik begrijp alleen niet voor wie je dan nog zoveel energie steekt in het bouwen van en nieuwe baan( die
er trouwens fantastisch uitziet) in noord.
denken jullie nou echt dat als je dit probleem niet oplost dat er nieuwe leden zullen bijkomen , ze komen mischien wel maar voor hoelang , wij in
dordrecht weten er intussen alles van .
onze club is naar de kloten gegaan doordat er en
gefrustreerde wannabee tussen zat die de zaak heeft vernageld
voor diegene werd het reglement altijd aangepast :mad:
neem nou van mij aan dat als je er leden bij wilt hebben zal je altijd en standaard classe moeten rijden om het betaalbaar en eerlijk te houden , doe
je dat niet is het slotracen ten dode opgeschreven
waarom denk je dat jp van rossum een standaard race organiseerd
omdat hij misschien wel de noodzaak inziet ?
misschien en optie : hou het regelement het hele jaar hetzelfde
nu zal jullie reactie zijn stilstand is achteruitgang maar dat is altijd nog beter dan dat je over twee jaar helemaal niet meer rijdt !!
optie 2 :
de nascar classe en goede optie om als standaard classe te rijden .
ik weet dat ik weer een hoop zaag maar ik denk dat er toch een keer goed moet worden nagedacht wat we met z'n allen willen.dit heeft verder niks
te maken met iemand afzeiken maar met de toekomst van het slotracen in nederland/belgie
anders wordt het net zoals de formule 1 leuk he
succes er mee
groetjes remco die hoopt dat het nog goed komt met het nederlandse slotracen.
|
|
|
ramtech
Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
|
posted on 9-10-2004 at 22:39
|
|
|
als je nu iets verder denkt dan tikt,dan zie je dat dit een methode is om alle kappen gelijk te trekken naar een standaard en eenvoudig opgebouwde
kap.val je te laat om heb je je zwaartepunt te laag.
En het is de bedoeling om uit te gaan van een simpele standaard kap.
armen zijn nu echt te kort
|
|
|
remco
Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
|
posted on 10-10-2004 at 10:16
|
|
|
niet denken, maar doen
waarom deze discussie als je alles zo goed weet !!!!!!!!
doe er dan zelf wat aan in plaats van iemand af te zeiken.
je weet donders goed dat het toch niet helpt dat geef je zelf toe
en je weet ook dat er altijd mensen zijn die het reglement toch weer verstieren, conclusie het heeft op deze manier toch geen zin je zal de rijders
zelf moeten veranderen maar dat blijft een utopia
maar kijk maar en denk aan wat ik en gert hiervoor hebben geschreven.
groetjes remco
die er wel degelijk over heeft nagedacht anders had ik wel eerder gereageerd :gun:
|
|
|
ramtech
Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
|
posted on 10-10-2004 at 12:04
|
|
|
en inderdaad ik weet verdomd goed hoe dit soort zaken
opgelost kunnen worden(alleen wil men dat wel)
en ik ben al een kantelproef aan het maken(uitleg volgt)
je weet donders goed dat het toch niet helpt dat geef je zelf toe
en je weet ook dat er altijd mensen zijn die het reglement toch weer verstieren
dat is een kwestie van uitvoering van een regelement en als dat een lijvig boekwerk is is dat niet te doen en daar ga ik weer,deze testmethode zou het
een stuk eenvoudiger maken.
armen zijn nu echt te kort
|
|
|
ramtech
Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
|
posted on 10-10-2004 at 12:14
|
|
|
nog 1 advies nog langer nadenken .
en plant er een aanvullend iets bij inplaats van blazen(of het er uitgooien van tijdens slotracen opgebouwde frustraties)
armen zijn nu echt te kort
|
|
|
remco
Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
|
posted on 10-10-2004 at 14:28
|
|
|
eindelijk
nou doe je eindelijk een doordachte uitspraak :
(alleen wil men dat wel)dat is nou het grote punt waar alles om draait
nu doe je wat aan standarisering van de kappen maar
het blijft altijd de creativiteit van de bouwer ten opzichte van het reglement.
dus begin bij het reglement en handhaving daarvan
groetjes remco
die niet gefrustreerd is maar de zaag ter handen heeft genomen, maar niemand wil afzeiken.
|
|
|
ramtech
Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
|
posted on 10-10-2004 at 15:13
|
|
|
ik doe constant doordachte uitspraken alleen word er regelmatig niet doorgedacht(maar wel doorgetikt).
dus dat eindelijk valt wel mee.
zaagse
armen zijn nu echt te kort
|
|
|
Gert
Posts: 400
Registered: 31-8-2003
Location: Belgium
Member Is Offline
|
posted on 10-10-2004 at 15:40
|
|
|
Discussie
Ik ben blij dat er een redelijke discussie is losgebroken over dit probleem.
En als de heren die mij afzeiken daar plezier in hebben dat intereseert mij totaal niet. Ik heb enkel te kennen gegeven wat mijn gedachte waren rondom
het LMS.
Ik zou het zelf een verlies vinden als deze klasse ter ziele zou gaan,
Maar blijf toch zeggen dat als het zo door gaat, ik toch mijn gelijk ga krijgen hoe erg ik dat zelf ook vind.
Groetjes Gert
|
|
|
remco
Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
|
posted on 10-10-2004 at 16:48
|
|
|
vergelijking
waar het op neer komt is het volgende:
is de lms het zelfde lot beschoren als de itc
deze is ter ziele
wat gert probeert te voorkomen is dat dit het lms ook overkomt
door deze discussie op te starten .
ik denk dat we leering moeten trekken uit het verleden
erwin heeft daar zo zijn mening over en komt met en idee over en kantelfactor voor en kap
mijn mening blijft begin bij het begin en dat is en blijft het reglement
ik weet dat er veel tijd in wordt gestoken maar zoals ik al eerder zij er zullen altijd mensen zijn die de grenzen van het reglement zoeken en soms
overschreiden .
daarom denk ik dat we ons met z'n alle eens moeten afvragen hoe nu verder met het lms
ik zou zeggen kom eens met ideeen
maar laat elkaar in zijn waarden en zaag niet alles gelijk af maar denk er eens over mee want kritiek leveren is niet moeilijk en goede oplosssing
wel............
groetjes remco
|
|
|
ramtech
Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
|
posted on 10-10-2004 at 17:01
|
|
|
ok nu zijn we 5 om 4 posts van de grootste klagers (al of niet terecht dat even terzijde) verder.
daar heb ik nog geen oplossing zien aandragen(ik probeer dat met een gereedschapje wel).
advies: kom met iets werkbaars of loop je leven lang achter de zelfde personen aan
armen zijn nu echt te kort
|
|
|
willem
LMSadmin
Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
|
posted on 10-10-2004 at 17:54
|
|
|
Wie is men?
Men heeft geen zin in nieuwe reglementen!
Men vindt dat er teveel gezeken wordt!
Men vindt dat spons lekkerder rijdt dan ortmann!
Men vindt dat er niet goed gekeurd wordt!
Men vindt dit en men vindt dat!
Wie is men??
Met andere woorden...come to the point ipv dat algemene gezever!
Note: Oh ja nog even een reactie. Ik vindt dat men gelijk heeft!
Cheers
|
|
|
brett
Posts: 6
Registered: 11-2-2003
Member Is Offline
Mood: Not set
|
posted on 10-10-2004 at 18:31
|
|
|
men
Heren,
Kunnen we niet gewoon een Plafit chassis en een bouwdoos kopen, het geheel in elkaar knutselen en gewoon gezellig gaan slotracen.
Brett
|
|
|
Pages: 1 2 |