Pages: 1 2 |
willem
LMSadmin
Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
|
posted on 6-3-2004 at 06:40
|
|
|
Nieuwe baan >> Gruppe C
Heren,.....dames,
De nieuwe baan is in aantocht. Ronald en Erwin doen briljant werk en het gaat er na meer dan 10 jaar toch van komen.
Onze buren doen eigenlijk al jaren niets anders maar eigenlijk hebben ze wel een punt. Groep C bakken zijn makkelijk te bouwen en loeisterk. Ideaal
dus om serieus een beetje mee te beuken. Zeker op de nieuwe six-laner van Hotslot.
Hoe is de animo hiervoor?
Note: Als je niet van die "oude" bakken houdt of niet met meer dan 10 jaar oude auto´s wilt rijden hoef je hier natuurlijk niet te reageren
|
|
|
ramtech
Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
|
posted on 6-3-2004 at 10:43
|
|
|
motor vast banden vast gewicht 200 gr chassis vrij en gaan met die banaan
armen zijn nu echt te kort
|
|
|
willem
LMSadmin
Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
|
posted on 6-3-2004 at 11:34
|
|
|
Precies!
Voorbeeld:
Maximaal 27 blackmagic banden
Motor: NC-5 (open can)
Tandwielen: 12 : 44
Gewicht: Minimaal 200 gram (Zonder verlichting en die NC 5 is dat prima te doen.)
Alles is verplicht! Geen bullshit, gewoon een beetje doorjopen.
Cheers
|
|
|
Sideways
Posts: 132
Registered: 11-1-2002
Location: Amsterdam, The netherlands.
Member Is Offline
Mood: No Mood
|
posted on 7-3-2004 at 01:07
|
|
|
Ja zeker, ik ga een porsche 962 bouwen.........of te wel de auto waar ik al jaren verliefd op ben.
Prachtig en sterk!
Groet,
Onno.
|
|
|
ramtech
Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
|
posted on 7-3-2004 at 10:16
|
|
|
nc motoren in auto,s boven de 110 gram zijn geen lang leven gegund i.v.m. koolborstelconstructie(uitgegloeide veerdruk)
armen zijn nu echt te kort
|
|
|
willem
LMSadmin
Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
|
posted on 7-3-2004 at 18:18
|
|
|
Precies!
Afbranden die motoren en weer een nieuwe erin. We hebben het hier toch niet over een Golf Diesel de minimaal 2 ton moet kunen lopen. Wat is het nu het
nut van een lang leven voor een slotrace motor? Helemaal voor de wegwerp NC´s.
Ze zijn lekker laag en licht en janken mooi. Wat wil je nog meer??
|
|
|
tamar
Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning
|
posted on 8-3-2004 at 00:19
|
|
|
Gruppe C
Geheel tegenovergesteld van wat er van mij gezegd wordt ben ik absoluut geen Gr C hater...
Het is en blijft een van de mooiste periodes uit de Sporstcar geschiedenis.
Ik vind het waanzinnig mooie "Klassieke bakken en zal elk initiatief om races met een veld van alléén maar Gr C's te organiseren dan ook van
harte ondersteunen.
Ben ik gelijk van dat gezeik af van waarom er niet met 20 jaar oude auto's in de LMS gereden kan worden.
Qua regelement vindt ik alles prima zolang het maar orginele kleuren zijn.
Qua motor zou ik zeggen:
Qua gewicht, neem een wegwerp Fly racing, want dat kost 8 euro en op 16-18 volt heb je alle power die je nodig hebt.
Maar je kan net zo goed gewoon de vertrouwde Bison nemen.
De good old Group C's hadden geen jankende V10's maar in het algemeen bi turbo V8'ies......
meer Bison/Buhler dan NC/Fly dus.
Tamar
|
|
|
Rob de Wit
Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
|
posted on 8-3-2004 at 08:58
|
|
|
Mooi idee
Heb nog wel wat 962's in het magazijn.
Voor diegene die nog tot aanschaf moeten overgaan; Peter Meister geeft nog Tamiya Tamtech bouwdozen liggen.
Laten we wel voor Bison motorten kiezen. Zou leuk zijn om een autootje - ook na 3 weken - uit de koffer te halen en gewoon te rijden in plaats van de
schroevendraaier etc te hand te moeten nemen.
Rob
|
|
|
willem
LMSadmin
Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
|
posted on 8-3-2004 at 10:45
|
|
|
Reply op Tamar antwoord
De bi-turbo's V8's lijken juist meer op het karakter van de NC's dan die slome Buhlers en Bison's die reageren als diesels.
De NC's zijn juist te verelijken met de turbo's. Bovenin met de goede turbodruk hangen die NC's aan de vinger in tegenstelling tot die
diesels waarin het niet meer uitmaakt of je volgas of halfgas geeft.
Daarbij lijkt een keuze voor NIET spons...bv ortman of wiesel ook voordehand te liggen zodat auto's tenminste weer eens kunnen uitbreken in
plaats van volgas door elke bocht.
|
|
|
Rob de Wit
Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
|
posted on 8-3-2004 at 11:03
|
|
|
Nou wordt ie link
Een strijd tussen "Ich fahre BMW" en het Itialiaanse temperament.
Zeg ik het zo goed Willem?
Vast wel
Afzender: Ich fahre Porsche aber glucklicherweise nog kein BMW.
:P:P:P:P:P
|
|
|
Rob de Wit
Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
|
posted on 8-3-2004 at 11:04
|
|
|
Shit die Duitse taal valt niet mee
|
|
|
tamar
Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning
|
posted on 8-3-2004 at 18:34
|
|
|
Egahl
Mir ist das ganz egahl, so lange es schön aus sieht
|
|
|
ramtech
Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
|
posted on 8-3-2004 at 21:35
|
|
|
nc1?
armen zijn nu echt te kort
|
|
|
tamar
Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning
|
posted on 9-3-2004 at 00:21
|
|
|
Roooaaaarrrrrrrrrrrr
16D?!
|
|
|
JustMe
Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
|
posted on 9-3-2004 at 08:29
|
|
|
LEUK.....
Kunnen we net als in het echt achter mekaar turbo's en motoren opblazen, hoe bedoel je, racen net als in het echt
Zouden we dan met al die grote luchtinlaten de motor kunnen koelen??? of moeten we nu toch echt overstappen op watergekoeld???? :gun:
(ik rijd met Peugeot 905)
|
|
|
willem
LMSadmin
Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
|
posted on 9-3-2004 at 12:11
|
|
|
Dat brave gedoe moet maar eens afgelopen zijn
Je hebt helmaal gelijk Justme. Het enige waar het echt om gaat is dat je de rubber sporen en de lak van je tegestander van de bumpers moet krabben na
een paar rondjes flink doorbeuken.
|
|
|
JustMe
Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
|
posted on 9-3-2004 at 13:08
|
|
|
Pas je op
Zeg willem, zou je dat nou wel doen? Die zwarte verf van jouw achterkant op mijn smetteloos witte peugeot neus? Gaan wij dat wel aandurven? Waarom
niet is ons beiden wel duidelijk. :gun:
zie je me daarin al zitten
:P:P:o:o
|
|
|
willem
LMSadmin
Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
|
posted on 9-3-2004 at 13:44
|
|
|
3 down 3 to go
3 groep C's in aanbouw. Nog 3 te gaan.
Justme: Peugeot 905
Tweety: Jaquar
Crash & Burn: Taka-Q
Dat betekent gele strepen op de witte Peugeot neus en een Jaquar spoiler op de Toyota voorruit.
Ziet er goed uit mannen:gun::gun::gun::gun::gun::gun:
|
|
|
brett
Posts: 6
Registered: 11-2-2003
Member Is Offline
Mood: Not set
|
posted on 9-3-2004 at 18:00
|
|
|
groep c
Goed plan, dat groep c gedoe, heb alvast een tamtech lancia lc 2 aangeschaft welke momenteel bij de stickerboer staat.
Bestickering graag origineel 1 op 1 en geen fantasie auto's.
Interieur graag 3d, materiaal maakt niet uit, zolang het er maar echt uitziet.
Motorisch zijn er een aantal opties, ,welke dat hangt af van de concurrentie (pas me aan, zolang het geen bison is).
Qua gewicht dacht ik aan maximaal 200 gram.
Banden zeker geen spons, ortmann of wiesel is bij de bandenboer in bestelling.
In de jaren dat groep c reed was de wegligging niet zoals die van schumi's Ferrari nu.
Gaan we gewoon weer gezellig zo uit de koffer racen.
Jaren geleden een erg prettige groep c ervaring gehad met Willem bij Jan van Velzen.
Brett
|
|
|
Race-Jan
Posts: 64
Registered: 5-3-2004
Location: Heerenveen
Member Is Offline
Mood: Slot On!!
|
posted on 9-3-2004 at 19:18
|
|
|
Mag je dan ook met zoiets als dit rijden? http://groups.msn.com/hobbyfoto/slotraceprojecten.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=379
Helemaal kit, geen metalen chassis dus de wegligging moet met lood oid nog op peil gebracht worden...
Jan (die van Group-C nog weinig weet maar graag leert...)
|
|
|
willem
LMSadmin
Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
|
posted on 9-3-2004 at 19:52
|
|
|
De body is sowieso toegestaan
|
|
|
willem
LMSadmin
Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
|
posted on 9-3-2004 at 20:04
|
|
|
Gruppe C avatar
Om je interesse te tonen kan je op je avatar een Gruppe C auto zetten. I sleuk om de animo een beetje te peilen.
2 avatars ready, 4 to go!
:mad:
|
|
|
Sideways
Posts: 132
Registered: 11-1-2002
Location: Amsterdam, The netherlands.
Member Is Offline
Mood: No Mood
|
posted on 9-3-2004 at 20:13
|
|
|
2 to go, nr 4 = porsche 962 From A.
http://www3.telus.net/962/p2.html
Onno.
Sideways has attached this image:
|
|
|
tamar
Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning
|
posted on 9-3-2004 at 22:39
|
|
|
Re Avatar
Zeg meneer het webmonster, kan je je avatar binnen de wielkasten houden......
...dan blijft er nog plaats over voor de forum posts.
Greetz
T
|
|
|
willem
LMSadmin
Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
|
posted on 10-3-2004 at 07:40
|
|
|
Wielkasten
Last van een horizontale scrollbar? Dat heb je hè.... als je met museumstukken het internet probeert te benaderen
|
|
|
Pages: 1 2 |