JustMe
Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
|
posted on 17-2-2006 at 12:04
|
|
|
Organisatorisce vraag
Time flies when you're having fun, zeggen ze wel eens maar het is al bijna een week geleden dat we in Leeuwarden de groep C race hebben gereden.
Zoals jullie wellicht hebben gelezen in het Race Report Leeuwarden op de homepage heb ik het reuze naar mijn zin gehad
Hoewel er misschien nog wat haken en ogen aan het "vrije banden principe" kleven, denk ik toch dat we een spannende en enerverende dag hebben gehad
die in alle heats voor een spannende slotfase zorgde.
Ben benieuwd naar wat "Post-race" analyses van de andere teams.
|
|
|
Bas
Posts: 66
Registered: 30-3-2005
Member Is Offline
Mood: No Mood
|
posted on 17-2-2006 at 12:09
|
|
|
euh... het was zeker gezellig,
en de meest logische conclusie die we moeten trekken is dat de banden zeker een grote invloed hebben op het resultaat..
Dus... euh, ja, euh, geen idee eigenlijk, gelukkig dat moers nog even duurt, hebben we nog tijd zat om te gaan bedenken en oefenen met de ortmann
banden.
ps, de groetjes aan sec
|
|
|
50 plus
Posts: 63
Registered: 10-11-2002
Location: Almere-Haven
Member Is Offline
Mood: kijk uit naar de volgende wedstr
|
posted on 17-2-2006 at 13:18
|
|
|
Het is best nog wel redelijk gegaan.
Maar één ding is wel duidelijk geworden,de wijsheid over sponsbanden hoe meer grip hoe stijver je chassis kan je met Ortmanbanden wel vergeten.
Er valt nog een hoop te leren,banden konisch,recht of toch maar een beetje rondgeslepen?.
Kap ophanging hard of toch maar weer zacht op rubber?.
Gewicht achterin erbij hangt ook erg af van de omstandigheden en of de baan vlak is of juist niet.
En om dit binnen een redelijke tijd uit te kunnen vinden,moet je bijna met Twee kappen één vast en één op rubber en drie setjes verschillend
geschuurde banden komen.
En als iedereen zijn huiswerk goed heeft gedaan en elke heat(bijna)net zo spannend word als de finale"nee dat kan bijna niet die jongens waren een
klasse apart" dan is de missie Ortman naar mijn bescheiden mening
geslaagt.
En ik geloof dat alle kappen heel gebleven zijn en dat is ook wel fijn want,er waren een paar hele mooie bij deze keer!!!.
Maar zover zijn we nog lang niet dus we moeten nog even oefenen.
Groetjes Peter.
|
|
|
remco
Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
|
posted on 17-2-2006 at 15:43
|
|
|
het was weer een gezellig en zeer geslaagd weekend
wat betreft de banden kan ik kort zijn: ervaring leert
dit was dus duidelijk te zien in de finale :
tamar en nick mensen met heel veel ervaring en de rest waren
thuisrijders (veel baankennis en bekend met de banden)
maarja van fouten kun je leren dus ik denk dat het is zoals peter reeds
melden met tijd en oefenen komt raad.
hierbij wil ik hans en tini nogmaals bedanken voor hun gastvrijheid
en graag tot een volgende keer
groetjes remco
|
|
|
slotmad
Posts: 180
Registered: 26-6-2003
Member Is Offline
Mood: still waiting
|
posted on 17-2-2006 at 16:47
|
|
|
Voor mij was het een weekend met veel leermomenten. Helaas ben ik in twee dagen tijd niet tot een goede set-up gekomen. Heb zowat alles wel een keer
veranderd (chasis hoogte, banden dia, banden nog extra geschuurd, banden breedte, veren/klapper, ander chassis etc.). Wellicht te veel geprobeerd en
de rode lijn uit het zicht verloren. De set-up in de tweede wedstrijd was nog de meest belovende voor de toekomst. Het belangrijkste leermoment is
waarschijnlijk heel simpel. De ortman banden verstaan geen sponsrijstijl!!!!!! Daar zal ik veel meer op moeten gaan trainen. Hoewel, het ortmannen
staat pas in R4 op de agenda. R2 bij de Ridder is begin april al en kunnen we weer op spons gaan "vegen".
Slotmad
|
|
|