Topic PostsLMS-forum
 

Not logged in


Recover Lost Password | Register     

     Printable Version | Subscribe | Add to Favourites

     Dutch: hotslot on tour
  Post new thread Poll:  
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
driver.gif posted on 7-3-2005 at 22:27 Reply With Quote
hotslot on tour



afgelopen week was weer de eerste wedstryd in de lms serie
of moeten we zeggen de hotslot on tour competitie
meer dan twee derde van de rijders kwam van de vereniging hotslot
prima vereniging verder niks mis mee maar het is wel een teken aan de wand

misschien moet de oc zich eens afvragen hoe dit komt
paar ideeen
verander de calender niet een week van tevoren
zorg voor een reglement groep c,volgende wedstrijd over 5 weken
wees duidelijk naar iedereen toe
luister eens naar andere mensen, jewordt er nooit dommer van misschien is een frisse wind wel eens goed
plan geen race in de grote vakantie ( geen rijders slecht voor de organiserende vereniging)

of iemand hier op reageerd doet me niet zo veel maar het zal wel prettig zijn om wat te horen
en wat meer diverse rijders te zien bij de volgende wedstrijden.

groetjes remco




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Race-Jan





Posts: 64
Registered: 5-3-2004
Location: Heerenveen
Member Is Offline
Mood: Slot On!! :)
posted on 8-3-2005 at 02:01 Reply With Quote


Quote:
Origineel gepost door remco

paar ideeen
verander de calender niet een week van tevoren
zorg voor een reglement groep c,volgende wedstrijd over 5 weken
wees duidelijk naar iedereen toe
luister eens naar andere mensen, jewordt er nooit dommer van misschien is een frisse wind wel eens goed
groetjes remco


helemaal mee eens... maar kennelijk wordt dit forum niet gelezen door de reglementenbakkers (die pas een paar maanden zitten te studeren op het groep-C reglement) of de heren vinden een eerlijke competitie niet van belang...:upset::upset:

Ja ik ben lastig, mag dat hier niet dan zoek ik mijn heil wel elders... LMS is niet de enige klup die 1/24 rijdt... :comp1:
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
50 plus





Posts: 63
Registered: 10-11-2002
Location: Almere-Haven
Member Is Offline
Mood: kijk uit naar de volgende wedstr
driver.gif posted on 8-3-2005 at 13:04 Reply With Quote
Regelement !!!



Beste slotracers,

Je mening geven mag op dit forum daar is het voor,je kan beter voor je mening uitkomen in plaats van onder elkaar te klagen dat het allemaal niet goed is.
Maar er zijn altijd factoren in het spel waar je geen grip op hebt als organisatie.
a:je bent afhankelijk van de beschikbaarheid van een 1/24 baan bij een andere club.
b:je moet rekening houden met de vakanties,3 verschillende periodes in Nederland en in Duitsland.
c:je moet proberen om de sprintraces zo dicht mogelijk bij te houden,anders komt men niet zo gauw.
d:het zijn altijd de zelfde mensen die de kar trekken,in hun vrije tijd.

En dat het de afgelopen week voor onze begrippen erg slecht weer is geweest heeft er ook aan bij gedragen dat de opkomst niet erg groot was.

Maar de 15 rijders die wel afgereisd waren naar Duitsland,hebben een mooie en vooral spannende wedstrijd gehad.
Vooral Tamar en Willem hebben het erg naar hun zin gehad,ze reden niet alleen erg goed maar zaten elkaar ook regelmatig dwars.

En dat het vooral HotSlotters 8 en Smokey 3 en een nieuw team uit Uden SMA 2 en Special Frank 3 rijders meededen klopt dus wel,maar het was er niet minder gezellig om!.

En ja we hebben het groep C regelement gekregen,en ik neem aan dat het wel ergens op een floppy past dus het zal binnenkort wel op internet staan:comp:.

En voor diegene die er niet waren en waarvoor deze nieuwe standaard classe is gemaakt,met een lagere instap drempel en alles moet standaard zijn zodat iedereen gelijke kansen heeft:car::D.
Het is de bedoeling dat de competitie voor iederéén leuk is om te rijden,zonder dat je daarvoor techneut moet zijn om zo'n auto te kunnen bouwen:comp:.
Alles wat je daarvoor nodig hebt kun je kopen bij de firma Muco in Amsterdam,en als de nieuwe baan in Amsterdam-Noord klaar is dan is iederéén van harte welkom,om met elkaar de sportieve strijd aan te gaan en vooral veel plezier te hebben:coke::comp1:.

Techniek in het kort!!!.

Chassis:Plafit
Spoorbreedte:max 82.0 mm
Grondspeling:min 1.0 mm (voor,tijdens en na de race)
Achterbanden:diameter min 27.0 mm max 27.5 mm/breedte:min 12. mm/Sponsbanden
voorbanden:diameter min 24.0 mm Hardrubber/breedte 8.0 mm(geen siliconen banden)mogen gehard worden
Motor: Bison
Vertanding: vaste tandwiel verhouding 12/42
Er mag één originele gewichtsplaat gebruikt worden!.

Body:standaard Tamiya of Revell etc,er mag niets aan de kap gedaan worden,lichter maken,verbreden,wielkasten uitdremelen etc.
Verplicht!!!(3d insert,spiegels,ruitenwisser,koplampen,spoiler op de juiste plaats bevestigt,het originele dashbord uit de bouwdoos dient gebruikt te worden(en mag niet lichter gemaakt worden),lexan intrieur,plus 3d hoofd en helm is toegestaan.
Gewicht:minimum 60 gram
Totaal gewicht auto Minimaal 215 gram

Zo jongens nu stop ik er mee dit waren de hoofd punten uit het regelement dan kunnen jullie alvast aan de slag voor de eerste race van de groep C auto's bij M.R.C.L. in Leeuwarden op 16 april .

Misschien dat wij met medewerking van andere clubs er een competitie van 1 keer per maand van kunnen maken?.
Met een minimale rijtijd van 5 minuten per spoor.

Inschrijfgeld van 5 Euro per wedstrijd, 2,50 voor de club en de andere 2,50 in een potje waarvan aan het eind van het seizoen de bekers en de eventuele prijzen van kunnen worden betaald?.
EN DAN BEDOEL IK DAT WIJ DAN OOK BIJ ELKAAR (KUNNEN) KOMEN RIJDEN!!!

Vriendelijke Groeten,

Peter Reijerkerk
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 8-3-2005 at 14:25 Reply With Quote
Hartelijk bedankt Peter.



Voor het reglement even te "highlighten".

En tegen de rest kan ik alleen maar zeggen: jullie hebben allemaal het grootste gelijk van de hele wereld.

Maar ook bij de reglementbakker is het af en toe druk en ook de kalendermakerij draait af en toe over uren. Is geen excuus maar sinds deze LMS "organisatie" slechts op enkele paren schouders rust, kan ik alleen zeggen; we're only human.




View User's Profile View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
posted on 8-3-2005 at 14:33 Reply With Quote


ha die peter

mooi rijtje met factoren, maar als je op tijd begint lijkt het me geen probleem om deze factoren te omzeilen

:car::car::car::car::car:

ik zeg dit niet om iemand te bekritisersen maar omdat ik anders bang ben dat het wel eens het laatste lms seizoen zou kunnen zijn

groetjes remco




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
slotmad





Posts: 180
Registered: 26-6-2003
Member Is Offline
Mood: still waiting
posted on 8-3-2005 at 15:10 Reply With Quote


Remco,

Ik begrijp je punt niet. Ben je bang dat je nu al "achterop" bent geraakt en de eventuele "achterstand" niet meer in 5 of 6 weken kan inlopen????

De reglement schrijvers hebben praktisch alle mogelijke groep c kappen opgemeten (maten, gewicht en zelfs de losse delen van de cockpit). Al deze zaken in een tabel gezet en als uitgangspunt genomen om een reglement op te stellen, met als doel zo gelijkwaardig mogelijke auto's op de baan te krijgen. Als ik het reglement lees is dat aardig gelukt. Kun je gewoon een auto nemen die je mooi vindt en heb je per definitie een competieve kap (net zoals iedereen)!

Ben je nog bang dat er in de tabel nog geheimen aanwezig zijn, die jij eventueel niet kent. Kun je zelf ook 30 bouwdozen kopen, deze in elkaar lijmen, opmeten etc. Ik zou het niet doen en er vertrouwen in hebben dat het reglement en de gehomologeerde kappen in orde zijn.




Slotmad
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
slotmad





Posts: 180
Registered: 26-6-2003
Member Is Offline
Mood: still waiting
posted on 8-3-2005 at 15:23 Reply With Quote


Oh ja,

Ik ga zelf met een Sauber Mercedes rijden. De Kouros versie vindt ik gewoon mooi. Het enige wat ik gemodificeerd heb is de spoiler bevestiging. Deze is van heel speciaal schuimrubber. Superlicht en onverwoestbaar. Komt uit een doosje met pennen die op mijn werk als relatiegeschenk werden gebruikt. Helaas zijn deze nu opeens uitverkocht en niet meer bij de secretaresse te verkrijgen.
Voor zover mijn gouden (tuning groep c) tip.




Slotmad
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
posted on 8-3-2005 at 17:37 Reply With Quote


henri

begrijp me niet verkeert maar over welke reglement heb jij het
peter had het er ook al over misschien dat jullie in amsterdam al een
excemplaar hebben maar mensen die niet op hotslot komen hebben deze versie nog niet hij staat ook nog niet op het forum
misschien begrijp je me nu wel
en ik blijf er bij dat dit geen critiek is, maar wees eens wat duiderlijker naar mensen buiten hotslot

met vriendelijke groet remco

misschien een tip: (even aan willem vragen) zet het reglement bij de te downloaden files
ps dat over het laaste seizoen sloeg niet op mij maar op de hele lms (of krijgen we toch een hotslot on tour competitie)




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Gert





Posts: 400
Registered: 31-8-2003
Location: Belgium
Member Is Offline
posted on 8-3-2005 at 17:49 Reply With Quote
LMS Organisatie



Even iets over de woorden van de Wizzkid

Quote:
Origineel gepost door JustMe


Maar ook bij de reglementbakker is het af en toe druk en ook de kalendermakerij draait af en toe over uren. Is geen excuus maar sinds deze LMS "organisatie" slechts op enkele paren schouders rust, kan ik alleen zeggen; we're only human.


Sorry Nick maar ik denk toch dat Remco en ikzelf voldoende hebben laten weten dat we bereid zijn om een helpende hand toe te steken voor het LMS.
Want de bezetting is te klein om het vlekkenloos te kunnen laten verlopen.
En ik weet ook dat Tamar het beredruk heeft met zijn werk.
Ik begrijp ook dat jij niet op je luie gat zit.
MAAR als er van de zijde van het OC totaal geen respons komt op die aanbieding,
dan vind ik je opmerking dat het maar op een paar schouders rust een slechte keuze van woorden.

Greetz Gert:




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
posted on 8-3-2005 at 20:47 Reply With Quote


ben blij dat de regelement knutselaar tijd heeft gevonden om het reglement groep c uiteindelijk toch nog op het forum geplaatst te krijgen
nu nog een homologatielijst er staan als toegestaane body's slechts 2 type porsche op de lijst
lijkt me een beetje weinig en saai
alleen jammer dat je er twee maanden om moet zeuren, dit had toch anders gekund toch .............................

onze dank is groot




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Race-Jan





Posts: 64
Registered: 5-3-2004
Location: Heerenveen
Member Is Offline
Mood: Slot On!! :)
posted on 8-3-2005 at 22:26 Reply With Quote


Het heeft lang geduurd, maar ik ben in ieder geval al blij dat er nu wat duidelijkheid is gekomen.

Een paar vraagjes:

Chassis: plafit zonder nadere uitleg, welk type dan? (hoop niet dat ik met mijn 9600 inliner een miskoop heb gedaan)

Waarom achter max 27,5 mm als de kit (in dit geval een tamtech 956c) achterwielen van maar liefst 30+ mm heeft? ziet er in mijn ogen niet uit... juist de beter gevulde wielkasten hadden (en hebben nog steeds) voor mij hun charme... Ik neem aan dat dit gekozen is vanwege de grondspeling, maar dan nog vind ik het een erg groot compromis aan de schaal...

Voorwielen: waarom geen onafhankelijke wielen? is een simpele ingreep, en voor eigenlijk elke redelijke modelbouwer goed uit te voeren...

De motor: waarom gekozen voor een bison? en waarom niet beschreven dat openen, collector polijsten, koolborstels aanpassen en aandrukveertjes aanpassen, magneten vervangen en opnieuw wikkelen van het anker niet zijn toegestaan? of lees ik het verkeerd....

Dan de laatste vraag ( voor nu tenminste): met welke baanspanning wordt er gereden? Ik vraag dit omdat ik mijn trouwe Tech2000 niet wil opblazen met baanspanningen van meer dan 16V... mijn nieuwe regelaar is bijna onderweg, maar een project op zich :)

Uiteraard zou ik graag wat helderheid zien omtrent bovenstaande, dus hierbij het verzoek om een reaktie :)




Race Nice!

Jan
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
132





Posts: 5
Registered: 8-3-2005
Member Is Offline
Mood: No Mood
posted on 9-3-2005 at 08:16 Reply With Quote


zolang Hotslot geen eigenbaan heeft, zal het wel Hotslot on tour MOETEN om een wedstrijdje te rijden.
Succes heren met dat C geknutsel:D:D:D
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
50 plus





Posts: 63
Registered: 10-11-2002
Location: Almere-Haven
Member Is Offline
Mood: kijk uit naar de volgende wedstr
driver.gif posted on 9-3-2005 at 09:57 Reply With Quote


Beste Race-Jan,

Zoals ik het begrijp sta je in de startblokken om te gaan bouwen.

Maar ik zal proberen om je vragen te beantwoorden.

Je bent vrij in de keuze met wat voor Plafit Chassis je wil gaan rijden inliner of sidewinder dat hangt een beetje af met wat voor kap je wil gaan rijden,maar het is verstandig om met het springsteel exel pro chassis te gaan rijden ivm het gewicht en duurzaamheid.

Wat de achterwielen betreft ik neem aan dat je met je auto wil gaan racen,en daarvoor heb je ook nog een beetje wegligging nodig en dan is 30+mm niet echt een verstandige keus.

En ik zie dat je een beetje verstand van motoren hebt:DNEE JE MAG EEN BISON MOTOR NIET OPEN MAKEN,OPVOEREN,EN DAARNA WEER NETJES DICHTMAKEN:toilet:.

En er is voor de Bison motor gekozen om dat hij bewezen heeft,dat hij betrouwbaar is,goedkoop is,lang mee gaat en in staat is om een auto van 215 gram op een fatsoenlijke manier rond te krijgen,en dat er tussen de motoren weinig verschil zit!!!.

Er word meestal op 18 volt gereden en dat doen ze in de LMS al jaren,en er gaat wel eens iets mis met een regelaar,maar dat komt meestal door verkeert inpluggen en niet door het voltage dat kan de Tech 2000 makkelijk aan dat kan je bij de firma muco navragen.

Een te hoge piekspanning vinden ze niet leuk,maar dat heeft te maken met de voeding hebben ze mij vertelt?.

Er zijn mensen die meer verstand van deze zaken hebben,maar die zijn erg druk dus probeer ik een zo goed mogelijk antwoord op je vragen te geven:comp:.

Ik hoop dat je vragen naar tevredenheid zijn beantwoord.


Vriendelijke Groeten,

Peter Reijerkerk
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
Race-Jan





Posts: 64
Registered: 5-3-2004
Location: Heerenveen
Member Is Offline
Mood: Slot On!! :)
posted on 9-3-2005 at 18:43 Reply With Quote


Peter,

Duidelijk verhaal... dank voor je reaktie.

Ik ga denk ik toch even wachten met deelnemen totdat mijn volgende project (regelaar) gereed is, intussen kan ik al wel kijken hoe de auto zich bij 't Kasje (mijn "thuisbaan")houdt. De baanspanning daar is "slechts" max 15 V, genoeg om een indicatie te krijgen van het gedrag van de auto...

Welke regelaar hoor ik je nu denken... wel, ik heb een Difalco in onderdelen besteld, en die moet dus eerst gebouwd gaan worden :bounc: maar ik weet wel hoe je een soldeerboutje vast moet houden dus dat mag niet al te veel problemen op gaan leveren ;) Keerzijde is wel dat ik mijn tech2000 heb verkocht, ik kan me goed voorstellen dat de nieuwe eigenaar het niet aangenaam zal vinden als ik nu nog ff de regelaar verspeel...

De kap die ik heb gekozen is de 962c van tamiya (blaupunkt uitvoering), lekker lichte kleur, dus goed zichtbaar voor mijn oude vermoeide oogjes ;)

De kit velgen hou ik wel voor show, voor racedoeleinden zet ik er dan wel geschikte velgen met schuimbanden op... komt best goed :)

Slotgroet,
Jan
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
slotmad





Posts: 180
Registered: 26-6-2003
Member Is Offline
Mood: still waiting
posted on 10-3-2005 at 16:35 Reply With Quote


Ik zou me over de Tech2000/Muco regelaar niet zoveel zorgen maken. De eerst volgende race met groep C auto's rijden we bij MRCL in Leeuwarden op 17 april met een baan spanning van 18V.
Op een uitzondering na, rijd iedereen in de LMS met deze regelaar. Bij mijn weten is de spanning op alle circuits waar de LMS komt 18V en zijn er geen problemen met de Tech2000.
Ik heb zelf een keer een probleem gehad, nadat de regelaar hard op de grond was gekomen. Maar ja, dat is de "zwakke" kant van electronica. Laat je DVD of CD speler maar eens uit je handen vallen en kijk of deze daarna nog speelt.




Slotmad
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
posted on 10-3-2005 at 20:17 Reply With Quote


het probleem voor een regelaar is niet de voltage maar de amperage:car::car::car::car::car:

voor de in en outs van de regelaar neem eens contact op met erwin boerse hij is op dit gebied een specialist




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
132





Posts: 5
Registered: 8-3-2005
Member Is Offline
Mood: No Mood
posted on 11-3-2005 at 18:02 Reply With Quote


maar Erwin haat de Tech2000.
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 13-3-2005 at 14:42 Reply With Quote


sorry, maar, Race-Jantje, als voor iedereen de onafhankelijke voorwielen zijn toegestaan (en je hebt gelijk het is makkelijk te doen) wat is dan nog je voordeel en dus reden om het uberhaubt te doen?.....?

De Porsche kan grote wielen kwijt ja, maar probeer die maar eens onder een Nissan of Jaguar, zul je het nog lastig krijgen. En reden twee voor de minimale en maximale banddiameter is te zorgen dat iedereen even lang vertand staat.

En waarom Bison? Iedereen heeft er nog wel 1 (meestal 10), ze zijn goedkoop, ze zijn duurzaam, ze zijn te rijden op veel voltages, er is niet mee te kloten zonder dat je het ziet, ze zijn gelijkwaardig en ze zijn makkelijk verkrijgbaar. Is dit reden genoeg?




View User's Profile View All Posts By User U2U Member
willem
LMSadmin




Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
posted on 13-3-2005 at 18:58 Reply With Quote
Voorwielen



Beste Race Jan,

Wat is het voordeel eigenlijk van onafhankelijk draaidende voorwielen. Ik weet dat het in de nieuwe groep C klasse niet mag maar ik wil toch proberen te maken.

Alvast bedankt

Cheers




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Post new thread Poll:

Go To Top