Zo zijn we begonnen
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=JRDTZ3TY[/img]
en zo erna
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=3H4QQFCW[/img]
tja zonde,
zijn er ook foto's van het hele veld??
Robert
Doesn't look good on pic 2
Ach mischien is de LMS wel een beetje doorgeslagen met de kappenbouw. Het gaat om het racen en niet om het concours, toch?
Ik zou zeggen iedereen dezelfde standaard kap gedurende een heel seizoen. Bijvoorbeeld de Audi R8, die koop je momenteel als 'bouwdoos' voor 6,95
exclusief porto. Rij je dan wat stuk gooi je hem lachend in de vuilnisbak en pak je een nieuwe. Hoef je niet meer te dremelen of zo en komt het aan op
chassisbouwkennis en vingervlugheid. Zullen de zelfden wel weer vooraan rijden maar is het allemaal reglementair veel eenvoudiger waardoor wellicht
ook potentiele rookies hun schroom verliezen.
Voor het concours geef je vervolgens geen punten meer maar een aantal extra rondjes. Dus de concours winnaar krijgt bijvoorbeeld 10 extra ronden,
nummer 2 krijgt er 8 enz.
Door de organisatie per seizoen een kap te laten kiezen kun je eenvoudig inspelen op marktontwikkelingen, bijvoorbeeld Carrera brengt de 575 als
bouwdoos (rohkarosse op zijn Duits).
Ik denk echter dat ik hier weer voor Jan met de korte achternaam zit te schrijven en dat dit voorstel we weer de prullebak in gaat inplaats van zijn
kap, de modelbouwfractie in de LMS is natuurlijk falikant tegen.
Natuurlijk is de LMS fractie NIET fel tegen maar als je verwacht dat diezelfde fractie dit gaat organiseren heb je het mis
Maar ik zou zeggen goed initiatief, kan niet wachten tot de eerste wedstrijd
terug naar een standaard kap :gun::gun:
dacht het niet, en auto bestaat niet alleen uit een kap !!!!!!zoals je zelf al zegt
hoe meer verscheidenheid in de kappen hoe beter
met een carrera kap(stevig kan bijna niet kapot) kan je met wat kleine aanpassingen ook gewoon hoog eindigen, en voor wie een echte uitdaging wil die
kiest een andere kap daar kan je zelf voor kiezen, en dan moet je achteraf ook niet huilen als je kap kapot is want je weet wat je bouwt en hoe je
bouwt dat is je eigen keus
groetjes remco
Hoi willem,
in Noord gaan we (hoop ik) binnenkort allemaal met een BMW M1 rijden. Wordt al georganiseerd, doe jij ook mee?
Hoi Remco,
je hebt natuurlijk wel een punt maar als ik naar de bezetting in Uden kijk (70% met twee buitenlandse teams) is dat niet echt geweldig te noemen. Als
je met een standaard kap zou rijden is het wellicht eenvoudig mogelijk te maken om het veld aan te vullen met gelegenheidsteams.
Ik ga mij in ieder geval voorbereiden op de tweede groep C race in Moers. Is met een standaardkap dus wie weet is daar de opkomst overweldigend. We
shall see.
Gezien de toenemende belangstelling in de hobby en het feit dat de clubs in Nederland als het ware uit de grond schieten moet het toch mogelijk zijn
om voldoende instroom te krijgen. Wellicht zou een enquete hier op de site een aangrijpingspunt bieden om te kijken wat de gemiddelde slotracer nu
eigenlijk wil.
groetjes,
Henk
Hoi Henk,
Ik denk dat je twee zeer verschillende zaken uit elkaar moet houden, namelijk sprint en endurance. Bij een endurance van 24 uur is de rijtijd van de
auto op de baan, ook bijna 24 uur! Bij een sprintwedstrijd is dit meestal 2 wedstrijden van 6 sporen x 3 minuten is in totaal niet meer dan 36
minuten! Iets meer dan een half uur effectief. Veel auto body's overleven dit wel, zelfs de dunne Tamiya bouwdoosbody's ontwikkeld als standmodels,
niet voor racing.
Een Endurance op een high speed baan als Uden is een totaal ander verhaal. De impact van uitvliegers, botsingen e.d. is vele malen groter. In
Uden hebben we overigens noodgedwongen met nog snellere motoren gereden (dan de Bison) met de bekende gevolgen (alle auto's zijn overigens wel
gefinished). Standaard kappen voorschrijven lijkt me voor de bouwers juist een uitdaging minder. Je legt een verband tussen de (lage) opkomst en de
niet standaard te bouwen body's. Ik zie dit verband niet. Mijn inziens heeft dit veel meer te maken met allerlei privé omstandigheden waardoor
mensen minder of geen tijd hebben aan een 24 uurs deel te nemen (los van bouwen en voorbereiden). Een 24 uurs kost immers een ... weekend, soms meer
met afreizen op vrijdagavond.
Hoi Henri,
De opkomst bij de races in Leeuwarden en Scheveningen was ook niet bepaald om te juichen. Zo'n 68 man in de spreedsheet waarvan er dan zo'n 22 tot
25 op komen dagen. En ja, ik denk wel degelijk dat er een causaal verband bestaat tussen complexiteit en toegankelijkheid van een hobby en opkomst.
groetjes,
Henk
Hoi Henk,
Je conclusie is juist. Er komen op een sprintwedstrijd zolang als ik erbij ben zo'n kleine 20 tot 30 deelnemers. Dat is dus niet echt teruggelopen.
De vaste kern LMS'ers reist als een rondtrekkend circus langs alle circuits die we aandoen, aangevuld met enkele thuisrijders (van de club die we
bezoeken). Ben het ermee eens dat een kleine 20 deelnemers wat aan de magere kant is. Bijna 30 of er net overeen zou mooi zijn. Als het er 40 of 50
worden krijg je een sprintwedstrijd niet meer binnen een redelijke tijd afgewikkeld. Dat de LMS een zekere technische drempel heeft is ook waar. Een
pure beginner kan waarschijnlijk beter mee doen aan clubraces met min of meer standaard 1:32 auto's en zo kennis maken met racing en in beperkte mate
tuning. F1 is ook iets anders dan A1 of GP2. Ik verwacht overigens wel dat er instroom zal komen van rijders bij de nieuwe of opnieuw geopende clubs
als Fastlane en Slipstream. Als we daar kunnen gaan rijden en de contacten zijn er al, dan zul je zien dat er thuisrijders gaan meedoen.
henk
de concusie van henri is juist ,als je goed gekeken hebt in de spreadsheet kan je zien dat de harde kern van de lms dit jaar tot nu toe uit 15 mensen
bestaat dit is inderdaad aan de lage kant , anderzijds ik zou nooit meer willen meemaken dat we met 60 man aan de baan in tilburg staan
dan rij je het hele eind naar een vereniging voor op zijn hoogst 30 minuten rijtijd en hooguit een uurtje training en dan moet je om 8 uur beginnen en
mag je blij zijn als je 's avonds om 7 uur klaar bent, ik denk dat dan de lol er dan snel is
zo zie je ieder nadeel heeft zijn voordeel
nog even over het kap gebeuren als je goed in de spreedsheet kijkt zie je
dat ik met de ferrari 575 een keer tweede en een keer vierde ben geworden aan deze auto is het volgende gedaan : dak uitgeschuurd ramen vervangen voor
lexaan ramen en wat overtollig plastic uit de kap gehaald ,niks dus wat een beetje racer kan .CONCUSIE de kap maakt niet altijd het verschil
groetjes remco
Nou Mannen,
Ik hoop dat er dan een paar "teppichbahnrutschers" bijkomen, jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik mijn topprestatie uit Scheveningen, op een na
laatste, ander maar moeilijk kan verbeteren
Groetjes,
Henk