De nieuwe motoren zullen worden uitgereikt op de ochtend van de wedstrijddag, zodat iedereen er nog even aan kan "proeven". De motoren zijn dan al voorzien van een 8 tands pinion. Voor het kroonwiel gelden de regels zoals in het reglement per klasse omschreven (42/44 tands). De motorhouder is gelijk aan die welke we voor de NC-3 hebben gebruikt. Niet vergeten mee te nemen.
zijn deze motoren na de race voor de rijder of zijn het lms motoren die elke race worden uitgedeeld ?
is er ook een mogelijkheid om de moteren eerder te testen ?
Hee Remco,
Wat ik net begreep van de LMS organisatie is dat de nieuwe motoren eenmalig 10 euro gaan kosten per deelnemer (en dat is inkoopprijs)
Daarna zijn de motoren voor de deelnemer om te doen en te laten wat men met de motoren wil.
Vraag 2; nee. Ze zijn er gewoon niet eerder.
Groeten,
Bas
motoren
en als er ze niet op tijd zijn ,dan hebben we toch een probleem
waarom rijden we deze race niet gewoon met de bison motoren
dan zijn we ook niet afhankelijk van het feit of de nieuwe motoren op
tijd zijn , en kan iedereen trainen met de race motoren
dit is ook het eerlijkst ten opzichten van de mensen die nog geen
nieuwe motor hebben
iedereen gelijke kansen a.u.b.
ps: wat weegt z'n nieuwe motor
Hallo Remco
Ik heb deze week met Dan Debella gesproken en de Motoren worden 25 maart per fedex naar Holland verstuurd.
Aangezien niet iedereen aanwezig is/kan zijn op de vrije training van zaterdag worden de nieuwe motoren zondag ochtend uitgegeven.
Mijn advies is dus train gewoon met je Bison, dat is wat ieder doet (behalve Nick en ik natuurlijk :laugh
De PRoslot Motoren wegen 21,5 gram, het reglement zal hier op worden aangepast.
En als je geen motorhouder hebt? Krijg je zondags wel mooi een probleem voor de kiezen. Kan de organisatie er daar niet een aantal van meenemen?
Hallo Henk
Aangezien er bij iedere Plafit chassis naast één beugel voor de Bison/Buhler motoren er twee beugels passend voor de Fox/Cheeta/Ninco en nu dus ook
Proslot Motoren bij zitten, vraag ik me af hoe het in vredesnaam mogenlijk is dat je er NIET een zou hebben.
Maar we zullen er wat extra mee nemen
Dan zal ik er ongetwijfeld wel een hebben, ik zou echter niet weten hoe die eruit ziet want deze rookie heeft nog nooit van zijn leven een nc3 motor gezien. By the way, ik ben persoonlijk niet zo blij met zo'n , mijns inziens, ingrijpende motorwisseling op zondagochtend. Het gaat me gewoon niet lukken om in korte tijd weer een goede setup voor de auto te vinden. Ik ben (nog) niet zo bedreven als de meeste anderen dus deze wissel gaat ten koste van de minder ervaren rijders en geeft de ervaren rijders dus een extra voordeel. Mijn voorstel zou zijn om de motoren in Uden te gebruiken en eerst ter beschikking te stellen zodat iedereen er voor de race voldoende aan kan wennen. In Scheveningen dan gewoon met de bizons rijden. Kan ik hier op voorhand al officieel tegen protesteren? En wat is de mening van anderen hier?
Quote: |
Quote: |
dat was het eerste wat bij me opkwam toen ik enkele posts las.
Maar goed Listen up:
De motoren zullen enkele dagen voor de race arriveren in de RFH kelder waar ik ze zal voorzien van een acht-tands pignon. Dit doe ik omdat het te krap
en risicovol is om de motors met misschien maar enkele dagen speling naar iedereen op te sturen.
Zoals gezegd worden voor deze motoren de houders gebruikt die ook de NC3's op hun plek hielden.
Het schroefgat in de motor is M2 (dat is dezelfde maat als al je andere schroefjes op je chassis)
Het achtertandwiel blijft hetzelfde als voorheen (44 klasse 1 en 2, 42 klasse 3).
Het gewicht van deze motor is 20 gram lichter dan de Bison, dus is het totaalgewicht vastgesteld op 205 gram, het gewicht van de kap
blijft 65 gram.
In tegenstelling tot de enkele testmotoren die RFH heeft hoeven de draden tov vroeger niet gekruist of veranderd te worden.
Voor de rest, stop nagging, just sit back and enjoy the
Voor de absolute duidelijkheid over de moterhouders en hoe het eruit ziet, hier enkele pics.
Groeten,
Bas
en de volgende...
en de volgende.. ps, de 2 motersteunen getoond zijn de 2 versies die beschikbaar zijn van plafit zoals eerder beschreven door nick. de ene is wat dikker dan de andere. (de rechter is de dikke)
ik ben er klaar voor
......Dat ziet er goed uit!
this is what you'll be up against
Wel MOOOOOIE inserts....
Nice work there Rem!
Groeten,
Bas
ps, deze komt er ook aan..... en doen er geen thuisrijders mee dit keer ??????????
ik denk dat deze ook weer mee doet
Quote: |
Beste Henk,
Het word je eerste wedstrijd en dat is al spannend genoeg,ik heb 4 jaar geleden mijn eerste wedstrijd met plafit ook in Scheveningen gereden.
Je staat stijf van de zenuwen en denk je dat ze medelijden met je hebben,welnee beste Henk elke 10 rondjes werd ik door Nick ingehaald en denk maar
niet dat hij toetert als hij je inhaalt,je schrikt je eigen lam want het is net of je stil staat en de eerst volgende bocht vergeet je van schrik te
remmen.
Nu kan ik er met plezier op terug kijken maar op dat moment niet,maar het is allemaal goed gekomen.
En als je andere rijders niet van de baan afrijdt maak je misschien nog vrienden ook,en geloof me ik kan het weten die paar wedstrijden per jaar die
ik kan rijden daar geniet ik van.
En dit heeft mij ondanks mijn lichamelijke handicap toch weer tussen de mensen gebracht en dat heeft mij geestelijk erg veel goed gedaan.
Maar dit was allemaal niet mogelijk geweest zonder de steun van,Ton,Mack,Nick en Tamar en daar ben ik ze ook zeer dankbaar voor.
Vriendelijke Groeten, Peter
thanx dat je m'n kansen zo hoog inschat henk, maar dat zal moeilijk
worden... . In klasse 2 is de concurrentie nogal hevig...
De foto's die ik gemaakt heb van de motor, dat was de eerste x dat ik zo'n ding in handen had.
advies:
henk klagen op het forum heeft niet zoveel zin
een keer trainen in amsterdam zeker wel
tot ziens in scheveningen
Beste Vrienden,
Het is maar een spelletje en de wedstrijd is pas beslist als de finshvlag is gevallen.
en dan krijg je nog een tweede kans,en beste Bas je zal voor moeten rijden en er worden geen kadootjes weggegeven.
En we krijgen op zondagmorgen allemaal dezelfde motoren en we rijden allemaal dezelfde vertanding,dus de auto`s zijn allemaal even snel dus dat
beloofd een spannende wedstrijd te worden en hopelijk ook een gezellige dag voor iedereen.
Groetjes Peter.
Ok Jongens,
Jullie hebben mij overtuigd, ik ga lekker racen en ik zie wel wat ervan komt. Ik had alleen het idee dat er met de bison een andere vertanding is
(pignon) en dat door de lcihtere motor het gewicht van de auto meer naar voren komt te liggen waardoor meer onderstuur. Nou ja, dat geldt dan voor
iedereen en voor mij is het slechts van belang mijn resultaat in Moers te verbeteren (laatste!).
In ieder geval zie jullie me in Scheveningen met deze Panoz waar nog wel ietsje aan moet gebeuren:
Leuk dat je je niet uit het veld laat slaan, maar had ook niet anders verwacht.Ik zal van de week je Panoz raampje opzoeken en dan kan je gewoon
lekker mee racen.
Dan nog een paar puntjes:
Meer gewicht naar voren geeft overstuur (wagen gaat eerder glijden)
Niet al te zwaar tillen aan wat er op het forum gemauwt wordt
De LMS is alles behalve een democratie
nog een klein puntje
racenummers op de auto behoren boven de tien te zijn
dit ter voorkoming van verkeerd inzeten
groetjes remco
Helemaal juist Peter, ik doe m'n best !!!
Jouw panoz ziet er goed uit Henk, mooi werk!
De Ferrari's waar ik nu mee bezig ben voor dan staan nu ff bij kroymans, maar ze zullen klaar zijn om in scheveningen vol er tegenaan te gaan.
Groeten,
Bas
ps, na al het geharrewar over de moterhouders.... euh, heeft er iemand er nog toevallig 2 ??? Ik niet meer namelijk... lol