Zaterdag 10 september (dus niet zondag 11 september) is ons LMS circus welkom bij de SRC Niederrhein in Moers (Carrera baan). Sponsbanden
rijden is zoals bij de voorgaande races, nu geen optie. Er wordt daar hoofdzakelijk met Ortman banden gereden.
Een revolutie in de LMS staat op stapel. Voor de eerste keer in de historie gaan we van ons "geloof" af. We hebben de beste Ortman bandenspecialist
bereid gevonden voor ons allemaal een setje te prepareren. Die Ortmänner worden dus als complete hand-out sets (velg + band) voor de race ter
beschikking gesteld. De baan heeft (veel) Ortman grip. Volgens ingewijden is de snelste met Ortman banden gereden tijd maar 0,1 sec langzamer dan ons
sponsrecord. So be prepared. Nader informatie over de race zaterdag en trainingsmogelijkheden volgt.
Tuning en afsteltips zijn van ieder welkom op dit forum. Ben benieuwd naar jullie reacties.
Go to: http://www.slotracinglemans.com/newforum/races.php?action=signin
What are the tire/wheel dimensions going to be?
- outer tire diameter so that we can adjust our chassis
- width of the wheels so that we know how to adjust our axels
- rim inner diameter for inserts
Thanks and I'm looking forward to this race!
-g - this time first time right - no fantasy car ;-)
wat een revolutie.
Nu is tenminste de 1 op 24 helemaal dood in Nederland.
Quote: |
Quote: |
je heb gelijk jan en verhalen van twee kanten bekijken is voor sommige mensen wat lastig
Gaat hier om de huiskamer Noord.
Bij de 1 trekken we de schoenen uit voordat we naar binnen lopen en bij de ander hoeft het niet.
Regel al daar, er word niet gesmeerd en moet je als gast gewoon respecteren.
Het doet er niet toe of sommigen wellicht wel zouden willen smeren, blijft hun huiskamer.
Ook een dikke anderhalf jaar werk aan de club en niet te vergeten het kapitaal wat
er in is gestoken............doet er "eigenlijk" niet toe waarom er niet gesmeerd mag worden.
Het is de huisregel wat ons als gast verteld of we de schoenen aanhouden, of uit de schoenen gaan...... zo niet dan lopen we naast onze schoenen.
Ook blijkt dat er plenty of alternatieven zijn op weg naar grip... by the way............Ortmann is zijn naam...........everybody happy..
Ps; mag je best je schoenen aan houden.....
Groet,
Onno.
Deze topic begon met "rijden in Moers, LMS R4, op Ortman banden" en gaat inmiddels over de baan in Noord. Het wel of niet (mogen) smeren van
sponsbanden is voor mij een non-issue. In de LMS hebben we te maken met verschillende circuitomstandigheden met verschillende gripverhoudingen. Van
mega-grip bij onze vrienden in Uden, veel grip in Scheveningen, Diepenbeek, Almere en Leeuwarden tot low-grip in Moers. Daarnaast zijn er nog andere
zaken zoals de luchtvochtigheid, temperatuur, stof e.d. die de grip beïnvloeden, maar dat ter zijde. Het is aan de rijder/autobouwer om zich aan de
(te verwachten) grip aan te passen, net zoals in de 1:1 wereld.
Je zou als LMS'er de baan in Noord, als low-grip (test)baan kunnen beschouwen, met name voor het rijden op Ortman banden.
Hi Henry,
Wij zijn afgelopen Zaterdag wezen kijken in Moers naar een wedstrijd met LMP/GT1 auto's op Ortmann banden,en wij waren aangenaam verrast door de
snelheid en de grip die de auto's hadden.
Ook wij stonden een beetje verbaasd te kijken hoe weinig uitvliegers er waren,en het is waar het is een andere manier van rijden als op spons.
Er moet met veel meer gevoel gas gegeven worden,anders staat je auto gauw dwars op de baan zonder dat je er echt uit gaat.
En ik ben het met je ééns dat wij ons moeten aanpassen aan de omstandigheden.
De LMS kan alleen maar bestaan danzij de gastvrijheid van de clubs,en dan moeten wij hun huisregels te respecteren:.
Alleen vind ik wel dat wij met onze tijd mee moeten gaan,en als we willen blijven smeren dan moet je overstappen naar het wingcar racen.
Vriendelijke Groeten, Peter
De grap is dat iedereen hier voor doet komen of je met sponsbanden je een slag in de rondte moet smeren.
DAT IS HELEMAAL NIET ZO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zelfs op de genoemde lowgrip banen is smeren niet noodzakelijk.
Alleen zijn er 2 voorwaarden.
Als je de enige rijder bent met spons, kan je het vergeten, er zal geen grip komen.
Maar ben je met een heel LMS veld dan heb je in een uurtje of 4 genoeg grip voor iedereen.
ZELFS ZONDER SMEREN.
Smeren met olie heeft alleen zin als je ff snel grip wilt hebben.
Er zal met een heel veld wel een grip spoor ontstaan, maar dat is normaal vooral als je je bedenkt hoe snel een sponsband op een lowgrip baan
slijt.
Het rubber moet toch ergens achter blijven.
Waar iedereen eventjes, en ik wil geen namen noemen, maar weet wel wie de l*l zullen zijn, aan voorbij gaat is de "kunst" van het Ortmann
schuren.
leuk dat er deze keer hand out banden zullen zijn, maar daarna??????????????
Iedereen zelf schuren, eventjes vlak voor een race???????????
Ik hoor het commentaar al.
Dan over noord!
Ik houd mij ook aan huisregels, maar als dan zonder dat er gecontroleerd is of je wel of niet je aan die huisregels houd, maar wel zwart wordt
gemaakt, vele intimidaties aan je adres worden gezonden, die zelfs zover gaan dat je iemand er voor aan kan gaan geven, dan ga je als huisbaas veel en
ook veel te ver.
Dus beste slotters, ieder zijn/haar hobbie, ieder zijn/haar huisregels, maar laten de huisbazen zich daar ook aan houden.
Er zijn grenzen, en die zij al heel erg overschreden.
Succes allemaal,
Robert
denk na , de organiseerende club bepaalt de huisregels en die hebben we
met z'n alle gewoon te respecteren !!!!!!!!
maar wat er ook gebeurt altijd blijven
ps houd ruzie op je vereniging binnen kamers (praten helpt , de vuile was buiten hangen niet)
remco heeft met de laatste regel een heel goed punt(en dan druk ik me nog zachtjes uit)
(goeie aktie willem)
Oeioeioeioei,
Ik maakte maar een grapje en nu ...... Ik had wat smilies moeten gebruiken om dat duidelijk te maken maar ik ben daar niet zo bedreven in en ik dacht
dat de sarcastische ondertoon wel duidelijk was.
Mijn welgemeende excuses aan de jongens van Noord die een fantastische baan hebben gebouwd, dit was niet mijn bedoeling.
Groetjes,
Henk
Ps @RaceJan: Carrera maakt OOB 1:24 auto's, dit jaar komen ze met een Ferrari 575 en een Corvette C6R.
New thread, same bullshit!