Beste Slotters,
Mocht je het nog niet gezien hebben, het reglement en de homologatie lijst staat op de site onder "Rules and Regulations". Je kunt daar komen via
het hoofdmenu.
Succes met bouwen en testen. Laat even wat van je horen of plaats een foto van je auto op het forum, dan kunnen we er van meegenieten.
Deze dan
groep c
132 orginele naam
Ik vraag me af waarom een aantal kappen niet gehomologeerd zijn.
Ik denk dan aan de Sauber C9 van Hasegawa, Toyota 84C van Tamiya en anderen.
En is dit in de loop van de tijd alsnog mogelijk. Wat zijn de criteria voor homologatie?
Hoi Erwin,
Heb jij deze kappen? Indien ja, wil je deze dan opmeten en de gewichten bepalen? Kan Nick ze eventueel alsnog, als ze in het reglement passen,
toevoegen. In de homologatielijst kun je zien wat je zou kunnen meten.
prachtig Erwin,
Heb je ook een fototje van de onderzijde? Kunnen we zien hoe je deze mooie kap gelijmd hebt (als voorbeeld voor anderen).
Dank je, dank je. Ja tis een gave ik weet het.
Helaas heeft het fototoestel het begeven na al dit moois maar in april ben je de eerste die er ff onder mag kijken. Wist trouwens niet dat je foto's
van de onderkant bedoelde met dit fototopic.
Beetje vreemde voorkeur heb je m.i..
Rivella drinker zekers?
Weet je wie de echte vieze mannetjes zijn?
De TC.
Zij kijken niet alleen "van onderen". Ze gaan er ook nog in zitten rommelen met een inbussleutel en een schuifmaat.
Wietse's Toyota
Even een vraagje tussendoor: ik lees in het reglement dat fantasieuitvoeringen (terecht) niet zijn toegestaan, valt een porsche 956 met de decoratie
van een porsche 962 daar niet onder? Zo niet, waar ligt dan de grens?
Bovenstaande porsche is wel mooi, daar niet van, maar ik meen toch op de foto 2 verschillende auto's te zien...
Jan (die toch wel onder de indruk is van de getoonde kwaliteit...)
Een 956 met 962 kleurenschema is NIET toegestaan!
Willem,
Duidelijk verhaal...
Daarmee is het werk van Gabe (zie boven) dus voor niets geweest want hij heeft een 962 schema op een 956 kap geplakt... als je goed kijkt heeft hij
zelfs zijn fout gedocumenteerd, de schermafbeelding op de achtergrond van zijn 956 toont een 962
Jammer... maar doe maar over/beter ...
Jan (die zich netjes houdt aan de regeltjes, en een 962c bouwt met blaupunkt schema zoals door Tamiya bijgeleverd...)
Waarop baseer je het gegeven dat dat GABE z'n auto is? Omdat hij dat postje gemaakt heeft?
is inderdaad een aanname... wat niets aan de aangevoerde argumenten afdoet... wiens auto dan ook, het blijft een fantasie-uitvoering.
Effe een quick reply over de "orginele" kleurschema's want zoals gewoonlijk komen nu er alweer zaken naar boven die vallen onder het kopje
"onvoorzien"
Wim en Race Jan, jullie vallen wel over een onbedoelt foutje van Gabe (962 vs 956) maar niet over een "Groen/Zilveren" Minolta? Wat is nou de meeste
fantasie auto?
Mijn mening :
De Torno Porsche van Gabe is een 962 IMSA zoals hij op Daytona heeft gereden, deze uitvoering (met andere motorkap en achtervleugel) is niet als
plastic kit voorhanden (Hasegawa en Tamiya maken beiden de "Europese" 962C)
Dus een 962 IMSA schema op een 956 daar kan ik nog wel mee leven, maar een "Groen/Zilveren" Minolta?
Maar goed, het was de bedoeling om met de groep C een gemakkelijker instap klasse te creëren. En dna lijkt het me niet handig om mensen bij voorbaat
zo al af te schieten.
Maar eens kijken hoe we dit met een regeltje kunnen fixen.
Tamar,
Het was in eerste instantie zeker niet mijn bedoeling iemand af te schieten, ik stelde alleen een vraag...
Je kunt je denk ik wel voorstellen dat ik kritisch tegen een reglement aankijk (zeker als dat enkele maanden op zich heeft laten wachten) en wanneer
ik dan mazen c.q. omissies zie en daar vragen over stel verwacht ik een duidelijk antwoord (dat mag wel, en dit mag niet, staat daar-en-daar in het
reglement)...
Jan (die weet hoe lastig het is om een sluitend reglement in elkaar te fietsen en waardering heeft voor het verrichte werk, laat daar geen misverstand
over bestaan!!)
Ben helaas niet zo vaak in de gelegenheid om mee te schieten maar mijn idee
om het "probleem" op te lossen met de originele liveries of niet:
1. Wanneer je de standaard body met decals maakt, niets aan de hand.
2. Wanneer je op internet andere decals hebt kunnen bestellen, prachtig, maar dan kun je ook een fotootje uitprinten (in kleur) en die laten zien aan
de TC.
Dus: Wanneer je geen standaard liverie maakt, prima (dit bemoedig ik juist) maar dan ben je verplicht een foto (en geen tekening dan zeikerds!!!) te
laten zien.
Als dit een goed idee blijkt wordt het opgenomen in de reglementen.