Het reglement is bijna af en het LMS seizoen gaat over zo'n 1,5 maand weer van start. Hoog tijd om te beginnen met onder andere de groep C's.
Er zullen 6 races gereden worden, het lijstje hieronder is onder voorbehoud van typefouten en communicatiefouten :
1e race. Enduro. Met LMP/GTP auto's. In Moers?
2e race. Sprintrace. Groep C's. In Leeuwarden?
3e race. Enduro. Met LMP/GTP. In Uden, 22 mei
4e race. Sprintrace. Met Klasse 1,2 en 3 LMP/GT. Den Haag?
5e race. Enduro. Met LMP?GTP. In Hotslot Noord?
6e race. Sprintrace. Groep C's. In..?
Ik heb verschillende mailtjes binnen gekregen van mensen die graag willen beginnen met hun Groep C.
Ik ben bijna klaar met het schrijven van het reglement voor de Groep C en zodra onze webmasters niet zo druk zijn met werk zal het geplaatst worden op
de site.
Maar voor diegenen die niet kunnen wachten hier even de belangrijkste dingen even in een provisorisch lijstje;
Min. tot. gewicht: 215 gram
Min. kap gewicht: 60 gram
Geen dremelen, niet verbreden etc. en niet verstevigen anders dan met een splitter.
Uithalen van de wielkasten en /of zijkanten van de body afsnijden is niet toegestaan.
Erin moet zitten:
Standaard dashboard uit de kit, (en die brede dashboards zoals o.a. bij de Sauber mag je niet afsnijden!!! Standaard) Lexan poppetje is toegestaan.
Er moeten koplamp behuizingen in zitten en lensjes, wederom standaard. Je begrijpt het al: dus niet snijden schuren dremelen slijpen etc. Gewoon uit
de kit zo in de kap lijmen.
Ook de originele spoiler uit de kit moet gebruikt worden, weer standaard. Echter de bevestiging aan kap of chassis is vrij.
Ramen moeten ook die zijn uit de kit.
Bodymounts is enkel en alleen de standaard beugels en plaatjes die standaard bijgeleverd worden in de kit. Ook de plaatjes waarmee je je kap los -en
vastschroeft mogen niet vervangen worden door de lichtere aluminium.
Maximum spoorbreedte is 82.0mm.
Min. Voorwieldiameter is 24mm.
Achterwielen zijn min. 27.0, max. 27.5.
Vertanding is vastgesteld op 12/42.
Bison MK3 motor. Geen motor hand-out.
Bodemspeling 1.0mm
Het Chassis is de Plafit Excel Pro Springsteel.
Lastig tipe zegh met ju wijsfinger in de plijsterz.
Ik denk dat deze klasse een hoop spannende racemomenten kan opleveren.
Wanneer er vragen zijn plaats ze hier of mail me persoonlijk op Justme_slotracing@hotmail.com
Hoi Nick,
Wil je het overzicht van alle groep c body's met gewichten per onderdeel op het forum plaatsen? Kan ieder voor zich een goede afweging maken met
welke kap hij/zij gaat rijden. Ik vraag dit omdat volgens het reglement "correcties" of "aanpassingen" om "op gewicht van de kap" te komen niet
zijn toegestaan. In mijn beleving moeten er verschillen tussen de body's en de onderdelen daarvan bestaan die in je voordeel of nadeel kunnen werken.
erg weinig verschillen tussen de body; de 1 is wat zwaarder maar weer breder en andersom.
Maar uiteraard komt de homologatie lijst ook op de site, maar ik ben geen modderaar....eh moderator
misschien vast handig om te zeggen: de Peugeot 905 is niet toegestaan.
Vraagje over de groep C
1: kap minimaal 60 gram, als je je spoiler op het chassis bevestigd, hoe is het kapgewicht dan?
2: Kap aan chassis, zijn L-profielen zoals nu standaard gebruikt, nu wel of niet toegestaan??
Dat was het,
groet,
Robert.
Dit staat omschreven in het nog te publiceren reglement, maar voor jullie enthousiastelingen die niet kunnen wachten
Vraag 1. In het reglement dat nog gepubliceerd moet worden staan een aantal onderdelen die een body moet bevatten, in deze lijst staat niet de
spoiler, dus kapgewicht blijft 60gram, waar je de spoiler ook op bevestigt.
Vraag 2. L-profielen zijn een heikel punt. Uiteraard heb ik bij het schrijven van het reglement overlegd met een aantal mensen en hier kwam eigenlijk
uit dat geen van de mensen het aandurfde om de kapbeugels in 1 keer tegen de kap te lijmen, dus zonder L-profiel of wat dan ook. Dit was eigenlijk
mijn oorspronkelijke idee. Volgende uit de bezwaren; weinig houvast om op te lijmen en lastig af te stellen, heb ik besloten om het kapgewicht op 60
gram te zetten.
Momenteel ben ik eigenlijk alleen maar kapjes aan het maken, na school en na werk, en heb er al 2,5 af in 2 weken.
Ik ben bezig met een Porsche 962 en een Sauber, beide zijn op een gewicht dat wanneer je de beugels erbij legt (standaard uit de kit, zonder L-profiel
e.d.) de body's al rond de 58 gram wegen. Hierdoor kan ik het gebruik van L-profielen vrijlaten omdat er geen dremelen in de body is toegestaan.
Wanneer je dus een L-profiel wil gebruiken (of waar het eigenlijk om ging de beugels verzwaren) is prima maar dan ben je bijna direct overgewicht. Is
ook prima maar met auto's van 215 gram is elke gram die je meezeult een zware, ookal zit ie laag in de body.
.......gaan ze voor de nieuwe races complete nieuwe koffers bouwen!
Hier kunnen wij simpele arme slotracers toch niet tegenop? Maar uit zeer goed geinformeerde bronnen kun ik u melden dat het DVR team misschien eraan
denkt om hun (letterlijk) gore blazoen een beetje op te poetsen door
met een mooie auto te rijden in Uden.
Ook was meneer de teamkaptain Henry van Gool op zoek naar een -jawel- mooie, Sauber?
We tasten echter nog in het duister wat enkele van zijn teamgenoten aan de start gaan brengen, we houden u op de hoogte.
Nick je zegt de juiste woorden "Probeer je het eenvoudiger te maken".
Want eenvoud kan heel erg sierlijk zijn !!!!!
Gert
Nick,
Al jij iedereen - lees Arbee - wil overbluffen met een racekoffer, wat dacht je van een kliko - nederlandse kunstof afvalbak met wieltjes (voor de
Belgen onder ons). Staan 1 keer in de week aan de weg voor de weggeef.
Kan een hele hoop in en je kan eventueel nog de standaard banden vervangen door slicks. Een autoaccu pas er ook wel in.
Denk dat die Robert groen of grijs ziet van de jalouzie.
Greetings
Rob, whose losing weight (yeah it's time) and compensates with sigars; just call me smokey
tja Rob,,,,
lekker zinvol allemaal........
(Maar ik zeik je niet af hoor pas op)
Ach Nick,
Het merendeel van de discussies valt op te delen in twee categorieën;
de meningsverschillen en de afzeikverhalen
en ik voel me daar lekker bij (red. vooral de laatste categorie)
Ik bedoel dus niet jouw zinvolle tech-talks etc. vrind
CU
Rob
PS trapgat Noord is toegankelijker dan Zuid dus er is nog hoop voor Robert
Het gaat me niet om het verlagen van het zwaartepunt middels het plaatsen van het L-profiel op de beugel. Zoveel maken de lichtgewicht 1 mm kunststof hoekprofieltjes die ik gebruik nou ook weer niet uit. Voor mij is het belangrijk dat met gebruik van het hoekprofieltje de kaphoogte afstellingen achteraf (na het lijmen) nog mogelijk zijn en simpelweg de stevigheid. Meestal krijgt een auto tijdens een wedstrijd wel enkele klappen te verwerken. Ik heb zo mijn twijfels over de stevigheid van alleen lijm (kunststof body onder een 90 graden hoek op een metalen beugel.
......... en de juiste lijm.
De Porsche 962 van Tamar (die Zwarte Alpha) en mijn Mazda zijn allebei op die manier geplakt. Ze zijn alletwee in Hardinxveld geweest waar ze toch
fikse klappen hebben gehad. Ik heb zelfs de complete neus van de Mazzzz af gereden, maaaaarrrrr......... de beugels zaten er nog aan.
De lijm die ik gebruik koop ik bij Polyservice, dat is speciaalzaakje over lijmen, hars etc. Hier halen wij ook de hars voor het carbon vandaan.
Polyservice heeft enkele vestigingen in Nederland. (bij interresse kan ik de adressen eens hier posten) De lijm heet "Plastic Welding Systems". De
naam zegt het al, voor Plastic, maar er staat ook op de verpakking dat het metalen kan lijmen. Ik heb het geprobeerd en voila, het werkt.
Trouwens, onze Viper is ook op deze manier gelijmd.
OK, laat even horen welke lijm dit is en waar gekocht.
Als het een moeilijk te verkrijgen lijm is, zal dit voor een starter een drempel zijn om aan het groep c project te beginnen. Weet je of de in het
algemeen goed verkrijgbare tweecomponenten lijm (bv. van de Hema) goe dgenoeg is voor dit doel?
Die van de Hema die ken ik niet ...maar bij elke ijzerhandel kan je wel de Bison 2k lijm kopen.
Is op zich ook goed genoeg.
Maar het lijkt me wel een goed idee om effe een "Hoe plak ik m'n groep C body op de beugels" postje te doen, met een paar fototjes natuurlijk.
Zodra ik de camera terug heb van Willem
Tamar
Deze beginner moet eerst zijn body nog verven. Ik kom vrijdag op de club en hoop dat iemand mij daar behulpzaam mee kan zijn. Ik heb een spuitbusje Tamiya gekocht maar heb 0,0 ervaring. Overigens heb ik ook een (potentieel) probleem met de decals; die blijven absoluut niet plakken. Zie deze link . Weet iemand een oplossing c.q. lijm die ik zou kunnen gebruiken?link
.....althans met de verf. Dat decals niet blijven plakken heb ik nog niet meegemaakt, of bedoel je soms dat de decals niet meteen
vastzitten??? Dat kan kloppen dan natuurlijk. Anyway, wanneer je
weer eens op Hotslot bent zijn er meer dan genoeg mensen die je kunnen uitleggen en helpen bij het modeleren van jouw Lancia. Gaat een mooi plaatje
vormen tussen die hoop Porsche's en Saubers.
Oh, by the way, heb nu bij de ijzerhandel een andere 2K lijm gescoord, speciaal voor het verlijmen van metalen met kunstoffen. Ben benieuwd.
Inmiddels heb ik twee groep C's rijdende, de zwarte Alpha Porsche van Tamar en een Porsche 956. De resultaten zijn bemoedigend; De rondetijden zijn
zelfs een fractie sneller dan de LMP's. Dit komt omdat de Groep C's lichter zijn, hierdoor wordt ook de motor minder warm zodat je zelfs na een half
uur rijden je snelste rondetijd nog kan verbeteren. Maar..... nog mooier is omdat de auto's lichter zijn de klappen minder zwaar zijn. Ik heb de
Porsche's toch al redelijk afgestraft maar ze gaan nog niet door de knieen.
Ben benieuwd naar de bevindingen van andere mensen
Tamar,
Let je even op welke foto's Willem zoal op je camera heeft staan? Dus niet klakkeloos op onze site prubliceren. Hoewel, ik kan me nog de foto van een
vriendin van hem herinneren die onverwachts (maar wel leuk) op het Groep c body topic verscheen.
Een beetje een spoedige plaatsing van bovenstaande zal zeer gewaardeerd worden door de MRCL aangezien we al in de maand zitten voor April
M.a.w. GASGEVEN met dat reglement!!!
Quote: |
Oh uh sorry, het gaspedaal is de meest rechtse. Nu moet het lukken,....................... toch???