hallo slotters,
Al geruime tijd zijn Tamar en ik samen bezig met het bedenken van een klasse die (zoals zoveel gevraagd) wat makkelijker en sneller te bouwen is. Dit
is erg lastig gebleken. Hieronder de voorbeelden van de dingen die de revue zijn gepasseerd:
Racen met klasse 3 auto's.
Onverstevigd, niet uitgedremeld, niet verbreed of verlaagd met origineel interieur.
Waarschijnlijk blijven er dan maar 2 kappen rond rijden, de 360 Modena of de Nissan 500. Beetje weinig variatie plus de toch wat lastigere
rij-eigenschappen van een klasse 3 auto.
Racen met klasse 2 auto's
Onverstevigd, niet uitgedremeld, niet verbreed of verlaagd met origineel interieur.
Erg grote verschillen tussen de verschillende standaard kappen. Bovendien niet erg veel variatie.
Racen met DTM auto's
Onverstevigd, niet uitgedremeld, niet verbreed of verlaagd met origineel interieur.
Zeer lastig om de verschillende auto's gelijk te krijgen in performance. Ook zijn de Astra en CLK echt een 3D puzzel.
Racen met BMW M1's
Onverstevigd, niet uitgedremeld, niet verbreed of verlaagd met origineel interieur.
Leuk, maar vrij lastig te bouwen voor de wat beginnende bouwer (de doelgroep bij de nieuwe klasse). Erg korte wielbasis en kleine wielkasten.
Racen met Nascar auto's
Onverstevigd, niet uitgedremeld, niet verbreed of verlaagd met origineel interieur.
De ene Nascar weegt standaard bijna het dubbele van de andere Nascar.... Ook is het nou niet echt de meest mooie klasse.
Racen met groep C auto's
Nu hebben wij het volgende plan opgevat. Dit idee is een beetje voortgekomen uit de SUS race, waar ik Dennis had geholpen met zijn Sauber en waar
later Tamar een Porsche 962 en ik een Mazda 767B had gebouwd. Tegelijkertijd ben ik bezig met 3 Nissan groep C's voor de Hamburg 24 uurs race
volgend jaar.
Door dit alles ben ik een beetje verdiept geraakt in de groep C's en mijn bevinding waren:
-Makkelijk verkrijgbaar.
-Goedkoop, ik heb geen auto boven de 30 euro gezien.
-Allemaal even licht/zwaar, allemaal tussen de lichtste, (Mazda) 22 gram tot de zwaarste, (Porsche 962) 28 gram.
-Allemaal vrij breed, zo rond de 82,5, behalve de Jagaur, die is wat smaller, rond de 80.
-Allemaal even laag/hoog. Dit komt omdat destijds het 1/1 reglement van alles voorschreef; grootte van de voorruit, maximale grootte voor de
luchtinlaten etc.
Nu hebben we bedacht dat als we alle auto's tot 1991 toelaten, we het meest gelijke veld krijgen. Dit betekent dus de de Peugeot 905 niet
toegelaten is. Waarom lijkt me logisch als je kijkt naar de eerder genoemde voordelen van de Groep C
Nu wou ik graag vragen om voordat dit topic weer wordt gebombardeerd eerst eens goed te kijken naar de eerder genoemde voordelen en dan pas goed
onderbouwde nadelen aan te stippen die wij eventueel over het hoofd hebben gezien.
Ikzelf denk dat het een leuke toevoeging kan zijn op het bestaande LMS kampioenschap.
We kunnen eens in Leeuwarden (onder het genot van het eten van de welbekende Chinees op zaterdagavond) het eens hebben over de wat kleinere details in
het reglement, zoals totaal gewicht en kleurenschema's etc.
Groep C lijkt me een perfecte instappersklasse.
Rijden met een Tamtech kap (962) betekent dat de kap tegen een stootje kan hetgeen een beginner niet meteen doet schrikken.
Zón halfjaar geleden heb ik hele stapels zien liggen in Kamp Lintfort.
Bij de BMW M1 klasse krijg ik wel de kriebels. Ik denk echter dat je dan moet denken aan een youngtimersklasse waarin M1 tjes en andere oude gebakkies
kunnen rondracen. Af en toe een crime om te bouwen laat staan dit binnen een reglement te vangen maar dromen mag toch?
Rob
Jongensa ik weet niet of de link werkt,
maar het reglement voor op de baan lijkt mij hier prima opgelost in dit televisie stukje.
Het bekijken zeker waard.
http://www.xs4all.nl/~damduin/download/benb128.wmv
Ik ben het er geheel mee eens, om een simpele klasse in het leven te roepen, en als we dan proberen om meer kenbaarheid te geven die race's dan
denk ik dat er wel eens respons op kon komen van meerdere clubs in de BNL.
Greetz Gert. Robert neem jij een dobbelsteen mee, dat kan ik beter dan racen
Dit is één van mijn oldtimers voor CC 2006
dat is een oldtimer op je foto
Dus mensen als je toevallig weer eens je lokale dealer lastigvalt en je ziet een leuke groep C op de plank staan, neem em dan mee. Ze zijn niet zo
duur en je bent in 1 keer klaar.
Als men eventueel wat andere decals zou willen hebben dan de bestaande bij de bouwkit, kijk dan op deze link http://www.studio27.co.jp/ en ga naar de stock list. Daar vindt je 12 pagina's met decals waaronder een hoop groep
C's.
Greetz Gert
Greetz Gert
Maar ik denk dat de WWW master het niet toelaat