Ik snap niet dat je die topic hebt gesloten, is toch een belangrijk punt.
Of zijn enkel de punten die jij aanhaalt belangrijk.
Greetz Gert :
Moderaten is een vak apart en vereist zeer veel ervaring met het web. Ik dat moeilijk zo 1,2,3 uitleggen!
Ik zou me pas zorgen gaan maken als ik mensen ga bannen van het forum
Of nee wacht even , jij hebt ook een politiek van " Dan moet het maar niet in mijn baan liggen".
Het is voor jou dus een pijnlijk gesprek.
Ik wou ook nog ff reageren maar de topic was dicht (maar ga het toch nog ff
doen)
Ik vind het wel grappig dat na meer dan 2 jaar nix met slotracen aan te vangen er nog steeds dezelfde discussies woeden.
Het vergelijk tussen 1/32 en 1/24 qua destructie van kappen is moelijk te voeren want:
1/ Bij mijn weten is er bij 1/32 maar 2 keer een resinkap ingezet ( de R&S van Tamar en mijn 575. De maranello van mij, was ook volledig gelamineerd)
De rest van het veld bestond uit plastic auto'tjes die gemaakt waren om mee te rossen.
2/ De 1/24 zijn dubbel zo zwaar dus ze moeten bij een gelijke versnelling ook het dubel van de kracht opnemen (F=m.a)
3/ Welke stukken van een kap hebben het het zwaarst te verduren, de neus of de kont gaan eerst de boarding in. Bij 1/32 zitten daar juist de
bevestigingen en bij 1/24 zitten ze in het midden. Bij 1/32 zit er rondomrond maar een heel kleine spatie tussen het chassis en de kap, waardoor de
kap niet kan "omplooien" er een goede energieoverdracht is tussen die twee (, bij 1/24 heb je enkel de beugeltjes in het midden die dit kunnen.
4/ Bij 1/32 moest enkel de verlichting er extra in, bij 1/24 is dit verlichting + beugels (+ in mindere mate meer verf)
Groeten
Dieter