Board Logo

Elektrisch schema baanaansluiting
TVL - 22-10-2004 at 18:34

Hallo iedereen,

bij deze vraag ik of iemand mij een elektronisch schema kan posten van de baanaansluiting, en ook welke soort voeding ik het beste kan gebruiken.
(Het is een carrera, 2 lanes, circa 28 meter)

Dank bij voorbaat

TVL


tamar - 3-11-2004 at 14:06

Hallo Tvl welkom bij het LMS forum.
Sorry voor het wat verlate antwoord, was nogal druk en afwezig wegens een paar internationale races

Hoe je een slotracebaan kunt aansluiten is al eens op dit forum behandeld, klik op deze link om er direct naar toe te gaan.

Aangezien je schrijft dat je een 2 sporen Carrera baan aan het bouwen bent zou je met een iets kleinere voeding toe kunnen (12-18v 2 amp)

Je had dit topic ook kunnen vinden via de [url=http://http://www.slotracinglemans.com/newforum/misc.php?action=search]search functie[/url] van het forum door bijv. "aansluiting" in te tikken. Er zijn in de afgelopen jaren al heel wat onderwerpen besproken op dit forum. Ook voor andere vragen die je als slotracer zou kunnen hebben loont het de moeite om de search functie te gebruiken.




mvgr
Tamar


Arbee - 4-11-2004 at 10:09

Al bverschillende keren geprobeerd om dit plaatje erop te zetten.
Misschien lukt het nu.


Arbee - 4-11-2004 at 10:10

Nou eindelijk lukt het me.:comp:

Een bitmap bestand was waarschijnlijk te groot.

Succes ermee,
Arbee.

Oja die lege was ook van mij, maar ik klikte iets te snel op het verkeerde knopje.:m16::m16:
;)


slotmad - 4-11-2004 at 15:38

Tamar,

heb je ook een schema waarin de kleuren van de draden van onze regelaars zijn opgenomen? Of is het schema van slipstream juist voor rood en zwart en dient voor de witte draad de gele te worden gelezen? Ik vraag dit voor de Carrera Club die over wil gaan op bananenpluggen en xlr-.

BVD


willem - 4-11-2004 at 15:55

Red is power and connected directly to the power supply (+)
Yellow is track and is connected to the righthandside of the litze and then up to the engine
Black is conneced to the lefthandside of the track AND of course to the negative (-) of the power supply.

If everybody could count to three we wouldn´t have a problem,...would we:laugh::laugh::laugh::laugh:

For normal risistor controller it doesn´t make any difference as long as you connect the (-) to the first pad of your controller which is th pad the wiper is resting on when it´s of duty:laugh::bounc:

If something goes wrong you will notice reasonably quick. Either smoke comes out of your controller (It takes a genius..................:laugh:) or your power supply is starting to shudder a little bit. Nothing to worry about......

Hope that helps:laugh::laugh: