Sorry maar ik zie hier weer een ras uitsterven en wel dat van de Modelrace wagen met een plafit onderstel.
Het zelfde is gebeurd eind jaren negentig met de ITC classe.
De reden daar van was dat er te veel werd uitgevonden om het beestje maar sneller te laten gaan.
Zelf heb ik daar ook aan bijgedragen en vond het tof dat ik mee kon met de rest. Maar het heeft de classe wel de kop gekost.
Er werd toen ook een nieuw ras ontdekt en het bleek dat je met dat ras niet veel trager was dan het super raspaardje.
Kijk nu naar de classe Superstandaard die vind je nu nog terug in de meeste clubs die er toen aan mee hebben gedaan, maar er waren enkel geen racers
die ook zo ver gingen als ondergetekende om mee te kunnen met de rest.
Is dit de geboorte van een nieuwe classe ???
"De superstandaard Plafit classe".
Geen verborgen lood in de body , geen lexan of carbon delen in de body. Een standaard chassis , Geen toeters en bellen gewoon leuk racen met allemaal
een competetieve car op de baan.
Greetz Gert.
Gert, Gert, Gert,...........
Wat jij wil dat willen die linkse idealisten in Nederland ook.
Iedereen weet toch dat dat een kansloos verhaal is. Wat je wil kan alleen op een klein clubje met een paar man en dan nog gat het fout omdat er altijd
een gefrustreerde wannabee tussen zit die de zaak gaat vernaggelen.
Vertel mij eens hoe en wanneer ga jij je onderstaande doelen verwezekelijken?
Door het benoemen van een nieuwe klasse? Dacht het niet.....
Waarom werd die classe in het leven geroepen weet je dat nog
Denk er maar eens over na
Niet door mij en kijk maar wat er met die klasse gebeurt is. Precies hetzelfde als met elke ander zogenaamde standaard klasse. Denk je nou echt dat de superstandaards van Hotslot op enigerlijk wijze voldeden aan de geest van het reglement!!?? Kap nou toch... de boel werd belazerd waar je bij stond alleen iedereen geloofde of wilde geloven dat het wel goed zat..... Laat staan dat iemand het lef had om een protest in te dienen.
Zeg Willem heb je ook een bril die licht door laat,
Ik heb jou nooit zo gekent als " Zwartkijker ".
Ik begrijp trouwens zelf niet waar ik mee bezig ben
want als er eens iemand komt met een dergelijke opmerking of voorstel. Dan is er altijd wel iemand die er een gat voor boord en het de grond in
jaagt.
Jammer maar let op mijn woorden deze klasse is ook een kort leven beschoren als het op deze voet verder gaat.
Waarom denk ik dat , dat is éénvoudig uit te leggen.
Het prijskaartje word te hoog.
Greetz Gert
tijd voor reflectie gert
want als er eens iemand komt met een dergelijke opmerking of voorstel. Dan is er altijd wel iemand die er een gat voor boord en het de grond in
jaagt.
groetjes erwin die eerst denkt en dan typt
met het kantelgevalletje zou de race ook wat meer op een standaardklasse gaan lijken................. Thought about that?
Het zal in ieder geval een hoop achterdocht wegnemen bij mensen en uiteindelijk zal je dan toch zien dat de mensen die er de meeste tijd en ziel
insteken toch weer goed presteren.
Trouwens Gert, je weet toch ook uit de ITC tijden dat de auto's niet alleen hard gaan vanwege 1 enkel iets, zoals lood? Het gaat om het hele
concept auto en een beetje lood op de beugels maakt niet van een baggerauto een wonderauto.
Ik heb wat experimenten gedaan met een andere GT1 kap (van JanWillem) en die van mij. Uiteindelijk bleek dat de auto's met verschillende set-ups
van zowel chasis als kap (hoogte) tot ongeveer dezelfde rondetijden leiden. Ook de winnaar van de EPC gebruikt een bij mijn weten "onaangeroerde"
Carrera kap. Navraag leerde dat dat in Duitsland gebruikelijk is. Ik sluit daarom geheel bij de mening van Nick aan, dat een goede set-up van het
geheel, het succse bepaald.
Een bagger set-up maak je niet even snel met een of ander trukje zoals wat lood op een beugel.
Vanzelfsprekend gelden op onze aardbol bepaalde natuurwetten, zoals gewicht wat hoog zit zal sneller uit de bocht vliegen dan gewicht dat laag zit
etc.
1. meerdere wegen leiden naar Rome, wat betreft de set-up voor snelle tijden
2. de verschillen tussen de kappen kunnen met de totale set-up van banden, chasis en kap in zekere zin "weggesleuteld" worden
3. ons reglement moet dusdanig worden ingericht dat zowel beginners als gevorderden er een uitdaging in vinden om een auto te bouwen
Als het kantelingmetertje een bijdrage kan leveren om mijn derde punt te realiseren is dat mooi meegenomen
laat dat nu net de bedoeling zijn
hebben we dit onderwerp niet al en paar jaar eerder ook al besproken en toen zij iedereen het valt wel mee
we zitten nu in 2004 en we hebben nog steeds het zelfde probleem:
geen nieuwe rijders
te dure auto's
steeds nieuwe regels
met andere woorden het zal nooit veranderen
en als we het over uitgestorven dingen hebben weet ik er ook nog wel een:
met vriendelijke groet remco
ik roep dit al een aantal jaren om een oplossing aan te dragen voor het(al dan niet gemodificeerd) verschil in kappen.
en als ik dan kijk naar de gemiddelde reactie op dit forum , zal het wel een kansloos verhaal blijven(ik zal mijn mening over de gemiddelde reactie
voor me houden).
maar als er niets opgelost word en men elkaar alleen af wil branden is ook goed(dat kan ik namelijk ook uitstekend):mad:
erwin je geeft het zelf al aan het is kansloos, ik begrijp alleen niet voor wie je dan nog zoveel energie steekt in het bouwen van en nieuwe baan( die
er trouwens fantastisch uitziet) in noord.
denken jullie nou echt dat als je dit probleem niet oplost dat er nieuwe leden zullen bijkomen , ze komen mischien wel maar voor hoelang , wij in
dordrecht weten er intussen alles van .
onze club is naar de kloten gegaan doordat er en
gefrustreerde wannabee tussen zat die de zaak heeft vernageld
voor diegene werd het reglement altijd aangepast :mad:
neem nou van mij aan dat als je er leden bij wilt hebben zal je altijd en standaard classe moeten rijden om het betaalbaar en eerlijk te houden , doe
je dat niet is het slotracen ten dode opgeschreven
waarom denk je dat jp van rossum een standaard race organiseerd
omdat hij misschien wel de noodzaak inziet ?
misschien en optie : hou het regelement het hele jaar hetzelfde
nu zal jullie reactie zijn stilstand is achteruitgang maar dat is altijd nog beter dan dat je over twee jaar helemaal niet meer rijdt !!
optie 2 :
de nascar classe en goede optie om als standaard classe te rijden .
ik weet dat ik weer een hoop zaag maar ik denk dat er toch een keer goed moet worden nagedacht wat we met z'n allen willen.dit heeft verder niks
te maken met iemand afzeiken maar met de toekomst van het slotracen in nederland/belgie
anders wordt het net zoals de formule 1 leuk he
succes er mee
groetjes remco die hoopt dat het nog goed komt met het nederlandse slotracen.
als je nu iets verder denkt dan tikt,dan zie je dat dit een methode is om alle kappen gelijk te trekken naar een standaard en eenvoudig opgebouwde
kap.val je te laat om heb je je zwaartepunt te laag.
En het is de bedoeling om uit te gaan van een simpele standaard kap.
waarom deze discussie als je alles zo goed weet !!!!!!!!
doe er dan zelf wat aan in plaats van iemand af te zeiken.
je weet donders goed dat het toch niet helpt dat geef je zelf toe
en je weet ook dat er altijd mensen zijn die het reglement toch weer verstieren, conclusie het heeft op deze manier toch geen zin je zal de rijders
zelf moeten veranderen maar dat blijft een utopia
maar kijk maar en denk aan wat ik en gert hiervoor hebben geschreven.
groetjes remco
die er wel degelijk over heeft nagedacht anders had ik wel eerder gereageerd :gun:
en inderdaad ik weet verdomd goed hoe dit soort zaken
opgelost kunnen worden(alleen wil men dat wel)
en ik ben al een kantelproef aan het maken(uitleg volgt)
je weet donders goed dat het toch niet helpt dat geef je zelf toe
en je weet ook dat er altijd mensen zijn die het reglement toch weer verstieren
dat is een kwestie van uitvoering van een regelement en als dat een lijvig boekwerk is is dat niet te doen en daar ga ik weer,deze testmethode zou het
een stuk eenvoudiger maken.
nog 1 advies nog langer nadenken .
en plant er een aanvullend iets bij inplaats van blazen(of het er uitgooien van tijdens slotracen opgebouwde frustraties)
nou doe je eindelijk een doordachte uitspraak :
(alleen wil men dat wel)dat is nou het grote punt waar alles om draait
nu doe je wat aan standarisering van de kappen maar
het blijft altijd de creativiteit van de bouwer ten opzichte van het reglement.
dus begin bij het reglement en handhaving daarvan
groetjes remco
die niet gefrustreerd is maar de zaag ter handen heeft genomen, maar niemand wil afzeiken.
ik doe constant doordachte uitspraken alleen word er regelmatig niet doorgedacht(maar wel doorgetikt).
dus dat eindelijk valt wel mee.
zaagse
Ik ben blij dat er een redelijke discussie is losgebroken over dit probleem.
En als de heren die mij afzeiken daar plezier in hebben dat intereseert mij totaal niet. Ik heb enkel te kennen gegeven wat mijn gedachte waren rondom
het LMS.
Ik zou het zelf een verlies vinden als deze klasse ter ziele zou gaan,
Maar blijf toch zeggen dat als het zo door gaat, ik toch mijn gelijk ga krijgen hoe erg ik dat zelf ook vind.
Groetjes Gert
waar het op neer komt is het volgende:
is de lms het zelfde lot beschoren als de itc
deze is ter ziele
wat gert probeert te voorkomen is dat dit het lms ook overkomt
door deze discussie op te starten .
ik denk dat we leering moeten trekken uit het verleden
erwin heeft daar zo zijn mening over en komt met en idee over en kantelfactor voor en kap
mijn mening blijft begin bij het begin en dat is en blijft het reglement
ik weet dat er veel tijd in wordt gestoken maar zoals ik al eerder zij er zullen altijd mensen zijn die de grenzen van het reglement zoeken en soms
overschreiden .
daarom denk ik dat we ons met z'n alle eens moeten afvragen hoe nu verder met het lms
ik zou zeggen kom eens met ideeen
maar laat elkaar in zijn waarden en zaag niet alles gelijk af maar denk er eens over mee want kritiek leveren is niet moeilijk en goede oplosssing
wel............
groetjes remco
ok nu zijn we 5 om 4 posts van de grootste klagers (al of niet terecht dat even terzijde) verder.
daar heb ik nog geen oplossing zien aandragen(ik probeer dat met een gereedschapje wel).
advies: kom met iets werkbaars of loop je leven lang achter de zelfde personen aan
Men heeft geen zin in nieuwe reglementen!
Men vindt dat er teveel gezeken wordt!
Men vindt dat spons lekkerder rijdt dan ortmann!
Men vindt dat er niet goed gekeurd wordt!
Men vindt dit en men vindt dat!
Wie is men??
Met andere woorden...come to the point ipv dat algemene gezever!
Note: Oh ja nog even een reactie. Ik vindt dat men gelijk heeft!
Cheers
Heren,
Kunnen we niet gewoon een Plafit chassis en een bouwdoos kopen, het geheel in elkaar knutselen en gewoon gezellig gaan slotracen.
Brett
......................................................................................................................................................
.......................................blablabla.
Is dat alles wat je kunt zeggen, want dan kent mijn BEO meer woorden
Groetje Gert.
wat een gezeik allemaal over regelementen!!!!Het is toch terecht degene die de beste auto's maakt wint,,lekker belangrijk om de 2e en 3e plaats kan je ook spannend racen
blijf nou eens bij de essentie van het onderwerp wat gert heeft aangekaart het voortbestaan van de lms in de huidige vorm.
wat willen we nou :
moet het net als de itc ten onder gaan
of gaan we er met z'n alle wat aan doen
erwin probeert er met en kantelproef en oplossing voor te zoeken.
willem praat maar doet niks, heeft het over vroeger dat het toen er ook niet eerlijk aan toe ging je ziet wat er van gekomen is de itc ging ter ziele,
willen we dit ook met de lms
:gun:
ik persoonlijk vindt dat we bij het reglement moeten beginnen en strenger moeten keuren en geen nieuwe vindingen moeten toelaten zonder dat besproken
wordt door en onafhankelijke tc die we misschien zullen moeten oprichten en dan niet alleen maar mensen van een vereniging.
dat diegene die er de meeste tijd in steekt wint is logisch maar het gaat er om hoe je er tijd insteekt !(er niet hoe lees je het reglement zodat ik
kan winnen, pas het reglement toe in zijn huidige vorm en bouw en snelle auto dan pas ben je in mijn ogen en winnaar)
maar laat een ding duidelijk zijn er moet wat gebeuren anders gaat de lms in de huidige vorm ter ziele
groetjes remco
Kleine correctie: qua bouwen doe ik mischien geen reet maar een een discussie opstarten op een normaliter nogal doods forum vergeleken bij andere
slotrace-fora kan ik als de beste.
Het ter ziele gaan van een klasse is een natuurlijk proces. Vroeg of laat komt er een einde aan. Dit heeft verschillende oorzaken. De suggestie die nu
gewekt wordt dat dit zou komen door de reglementen of het verstieren darvan is onjuist. Het was gewoon tijd voor wat anders, zo simpel is het.
Je moet niet vergeten dat we 3 jaar veel plezier aan het DTM / ITC 1:32 hebben gehad. Om dit nu af te branden als zou de klasse te gronde zijn
geholpen door een aantal mensen is volledig onterecht.
Het 1:24 modelcar racen staat in Nederland in de kinderschoenen. We zijn krap 6 jaar bezig waarvan alleen de laatste 3 jaar er sprake is van enige
structuur.
De Duitsers rijden deze klasse al meer dan 20 jaar en hebben gevoeglijk veel meer ervaring dan wij hierin.
Dat er een aantal mensen in Nederland in dit internationale gebeuren goed mee kunnen komen is alleen maar mooi.
Belangrijkste wat mij betreft is om een zo eerlijik mogelijk concept neer te zetten met reglementen die niet groter zijn dan 1 A4-tje en te begrijpen
zijn voor de gemiddelde J.S.M. (Jan Slotrace Modaal).
Een manier om dat doel te benaderen (bereiken zul je het nooit!) is een concpet neerzetten wat zoveel mogelijk los staat van gekozen onderdelen of
bouwwijze. De kantelbrug is daar 1 van. Het idee is goed en makkelijk te implementeren. De keuring wordt er eenvoudiger, sneller en eerlijker van. Ook
speelt de interpretatie van de TC tijdens de keuring veel minder een rol. T'is simpel, hij valt of hij valt niet.
Maar als ik de discussie zo lees is er gewoon veel frustratie en oudzeer wat nog niet geheeld is. Dit is natuurlijk niet goed en het forum is een
prima uitlaatklep wat dat betreft. Ik mag dan wel graag zo nu en dan een beetje olie op het vuur gooien maar vergeet niet met welk doel ik dat doe.
Ik heb de laatste jaren misschien NIET actief meegedaan met de LMS
maar was zeer wel op de hoogte wat zich achter de schermen afspeelde. Zodoende ben ik staat om redelijk objectief te oordelen over het 1 en ander.
Hoi slotracers.
Heb ook mee gedaan aan het ITC en nu het LMS, en zie zodoende de verschuivingen en veranderingen ook gebeuren.
Maar wat is het belangrijkste?
Nou volgens mij zoals in de discussie nu: een "eenvoudig" regelement.
Ten tweede:
Actieve mensen die:
-organiseren
-achter de schermen hard meewerken.
Zoals het nu gaat is er 1 promotor, en dat is Tamar.
Die trekt heel hard aan de kar.
(ik weet niet waar die naast zijn werk de tijd vandaan haalt????)
Maar toen Tamar zijn aandacht van het ITC naar het 1 op 32 LMS ging was het gauw gedaan met ITC
Het zelfde gebeurde toen zijn aandacht van 1:32 naar 1:24 ging.
Er zijn gewoon te weinig mensen die die kar willen trekken.
Nu zie ik weer een verschuiving van Tamar, meer internationaal.
Mijn voorstel:
Andere slotracers dan dat kleine groepje vanuit Amsterdam die de LMS wedstrijd-kar willen trekken.
Dus:
- een regelement onderhouden
- kontroleren tijdens wedstrijdagen (de TC dus)
- contacten onderhouden om de wedstrijden te organiseren.
Dit is volgens mij het grootste struikelblok binnen het LMS.
Tot zover mijn bericht,
Arbee.
PS lekker muziek gemaakt en
afgelopen weekend.
:mad::o:P:gun:
Toch nog een werk al die smilies inserten. Effe een dingetje bouwen dat je ze allemaal in 1 keer kan pakken!
Arbee is right!. Stop complaining,....do something!
kwestie van tijd Wim
:mad::gun::mad::gun::o:P
:o:mad:
:P:mad::gun::P:o
Ik ben het wel eens met Willem over dat een klasse een bepaalde tijd aantrekkelijk is, de 1/1 Le Mans is al een goed voorbeeld: in 1994 over naar GT
en grote hokken, in 1996 waren het alweer Prototypes die wonnen, Kijk naar de GTS klasse nu met de Maserati die volgend jaar gaat huishouden Het is erg moeilijk om een klasse langere tijd op hetzelfde peil te houden.
Ik zei het al eerder en ook Erwin, door het kanteldingetje wordt er een significant voordeel bij sommige bodys (of bouwers) weggenomen en kun je het
meer als een standaard klasse gaan beschouwen.
:mad::
(:gun::o:P
:gun::mad:
:o:P:gun:
:o:gun:
:P:gun:
:mad:
Ik heb gezegd!
Er word maar gezeken over een eenvoudig regelement,Willem wil het liefst dat het op 1 A4 past.
Maar als ik dan het duitse SLP regelement als voorbeeld geef,en waar heel weinig aan hoeft te worden verandert,en het werkt in duitsland prima dan
reageerd er niemand op.
Misschien omdat het 2 A4 zijnen alles wat niet omschreven is VERBODEN is.
Maar constructief meedenken aan een mogelijke oplossing is blijkbaar niet interesant genoeg,men ouwehoert liever verder over het bestaande regelement
en wat er allemaal niet deugt.
En als je weet hoeveel tijd er gaat zitten in het maken van een nieuw regelement(wat toch weer niet goed is)omdat Tamar het dan zou moeten
schrijven,want er is toch niemand anders die dat zou kunnen.
DAN IS HET TOCH VEEL EENVOUDIGER OM EEN GOED WERKENT BESTAAND REGELEMENT OVER TE NEMEN.
Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan en gebruik maken van de ervaringen van de duitse clubs daar is toch niks mis mee?
vr.gr.
Peter
ps:voor je begint te piepen neem dan eerst even de moeite om mijn vorige topic DUIDELIJKHEID door te lezen
50-plus,
Je gaat ons toch niet vertellen dat die Duitsers weten waar ze mee bezig zijn hè? Die jongens rijden al tig jaar op dezelfde manier en zijn bang voor
elke vernieuwing. Dat zogenaamde reglement van hun rammelt aan alle kanten en is zo lek als een mandje.
Want ze rijden ook al zijn ze bang voor verbeteringen al tig jaar die klasse,
en het is dan volgens jou zo lek zijn als een mandje.
Het belangrijkste is dat ze er toch wel enig respect voor hebben, en dat is iets wat wij hier niet kunnen zeggen.
Toen Peter dat regelement aanhaalde was ik ook scepties in het begin, maar het werkt toch naar het schijnt.
Ik denk dat ze hier bang zijn voor veranderingen.
Greetz Gert
iets constructiefs kan ik wel vergeten hier
Best Willem,
Dat jij het niks vind dat respecteer ik.
Maar ik probeer in ieder geval wel mee te denken.
A:op de duitse forum lees je geen gezeik over het regelement.
B:ze hebben geen gebrek aan teams voor endurance wedstrijden en aan rijders voor sprintwedstrijden.
C:en het schijnt daar blijkbaar te werken omdat iedereen weet waar hij aan toe is.
EN IK WIL JULLIE BESLIST NIET VERTELLEN DAT BIJ ONZE DUITSE COLLEGA'S ALLES BETER IS.
DUS HET ZAL MIJ EEN WORST WEZEN OF HET GOED IS OF NIET ALS HET MAAR WEKT.
PETER
Sorry Peet maar ik ben het ook niet eens met het reglement dat jij als voorbeeld gaf. Er wordt gezegd dat dit werkt, dat is ook zo, in een
clubomgeving of tijdens races van klein formaat.
Trust me, ik heb die Duitsers ook vaak meegemaakt op races die wel
erg groot en snel waren, DPM, EPC, Hamburg etc. daar zijn de Duitsers net als wij in de LMS altijd op zoek naar de gaatjes in de regels. En dan is dat
regelment zo lek als een mandje.
Bij onze oosterburen is er ook een andere vorm van toewijding, de Duitsers richten zich vaak op het mooi en netjes maken van een rijdend model, daar
waar wij ons meer richten op de speed en performance. Daarom vind ik dat de vergelijkingen met de Duitsers hier niet echt van toepassing zijn.
:gun:
Ik ben benieuwd naar de gang van zaken als we naar Denemarken gaan, de week na Moers.
He maar by the way, bij mijn weten is het reglement dit jaar niet veranderd? Toch??
En er wordt gepraat over de naleving van het reglement? Er is toch een keuring? Zijn er dan mensen doorgelaten die afgekeurd hadden moeten worden? Ik
ben even kwijt waar dat allemaal over gaat.
PS: ik heb een bril Remco, kan het zo ook wel lezen.