Heren,.....dames,
De nieuwe baan is in aantocht. Ronald en Erwin doen briljant werk en het gaat er na meer dan 10 jaar toch van komen.
Onze buren doen eigenlijk al jaren niets anders maar eigenlijk hebben ze wel een punt. Groep C bakken zijn makkelijk te bouwen en loeisterk. Ideaal
dus om serieus een beetje mee te beuken. Zeker op de nieuwe six-laner van Hotslot.
Hoe is de animo hiervoor?
Note: Als je niet van die "oude" bakken houdt of niet met meer dan 10 jaar oude auto´s wilt rijden hoef je hier natuurlijk niet te reageren
motor vast banden vast gewicht 200 gr chassis vrij en gaan met die banaan
Voorbeeld:
Maximaal 27 blackmagic banden
Motor: NC-5 (open can)
Tandwielen: 12 : 44
Gewicht: Minimaal 200 gram (Zonder verlichting en die NC 5 is dat prima te doen.)
Alles is verplicht! Geen bullshit, gewoon een beetje doorjopen.
Cheers
Ja zeker, ik ga een porsche 962 bouwen.........of te wel de auto waar ik al jaren verliefd op ben.
Prachtig en sterk!
Groet,
Onno.
nc motoren in auto,s boven de 110 gram zijn geen lang leven gegund i.v.m. koolborstelconstructie(uitgegloeide veerdruk)
Afbranden die motoren en weer een nieuwe erin. We hebben het hier toch niet over een Golf Diesel de minimaal 2 ton moet kunen lopen. Wat is het nu het
nut van een lang leven voor een slotrace motor? Helemaal voor de wegwerp NC´s.
Ze zijn lekker laag en licht en janken mooi. Wat wil je nog meer??
Geheel tegenovergesteld van wat er van mij gezegd wordt ben ik absoluut geen Gr C hater...
Het is en blijft een van de mooiste periodes uit de Sporstcar geschiedenis.
Ik vind het waanzinnig mooie "Klassieke bakken en zal elk initiatief om races met een veld van alléén maar Gr C's te organiseren dan ook van
harte ondersteunen.
Ben ik gelijk van dat gezeik af van waarom er niet met 20 jaar oude auto's in de LMS gereden kan worden.
Qua regelement vindt ik alles prima zolang het maar orginele kleuren zijn.
Qua motor zou ik zeggen:
Qua gewicht, neem een wegwerp Fly racing, want dat kost 8 euro en op 16-18 volt heb je alle power die je nodig hebt.
Maar je kan net zo goed gewoon de vertrouwde Bison nemen.
De good old Group C's hadden geen jankende V10's maar in het algemeen bi turbo V8'ies......
meer Bison/Buhler dan NC/Fly dus.
Tamar
Mooi idee
Heb nog wel wat 962's in het magazijn.
Voor diegene die nog tot aanschaf moeten overgaan; Peter Meister geeft nog Tamiya Tamtech bouwdozen liggen.
Laten we wel voor Bison motorten kiezen. Zou leuk zijn om een autootje - ook na 3 weken - uit de koffer te halen en gewoon te rijden in plaats van de
schroevendraaier etc te hand te moeten nemen.
Rob
De bi-turbo's V8's lijken juist meer op het karakter van de NC's dan die slome Buhlers en Bison's die reageren als diesels.
De NC's zijn juist te verelijken met de turbo's. Bovenin met de goede turbodruk hangen die NC's aan de vinger in tegenstelling tot die
diesels waarin het niet meer uitmaakt of je volgas of halfgas geeft.
Daarbij lijkt een keuze voor NIET spons...bv ortman of wiesel ook voordehand te liggen zodat auto's tenminste weer eens kunnen uitbreken in
plaats van volgas door elke bocht.
Nou wordt ie link
Een strijd tussen "Ich fahre BMW" en het Itialiaanse temperament.
Zeg ik het zo goed Willem?
Vast wel
Afzender: Ich fahre Porsche aber glucklicherweise nog kein BMW.
:P:P:P:P:P
Shit die Duitse taal valt niet mee
Mir ist das ganz egahl, so lange es schön aus sieht
nc1?
16D?!
Kunnen we net als in het echt achter mekaar turbo's en motoren opblazen, hoe bedoel je, racen net als in het echt
Zouden we dan met al die grote luchtinlaten de motor kunnen koelen??? of moeten we nu toch echt overstappen op watergekoeld???? :gun:
(ik rijd met Peugeot 905)
Je hebt helmaal gelijk Justme. Het enige waar het echt om gaat is dat je de rubber sporen en de lak van je tegestander van de bumpers moet krabben na een paar rondjes flink doorbeuken.
Zeg willem, zou je dat nou wel doen? Die zwarte verf van jouw achterkant op mijn smetteloos witte peugeot neus? Gaan wij dat wel aandurven? Waarom
niet is ons beiden wel duidelijk. :gun:
zie je me daarin al zitten
:P:P:o:o
3 groep C's in aanbouw. Nog 3 te gaan.
Justme: Peugeot 905
Tweety: Jaquar
Crash & Burn: Taka-Q
Dat betekent gele strepen op de witte Peugeot neus en een Jaquar spoiler op de Toyota voorruit.
Ziet er goed uit mannen:gun::gun::gun::gun::gun::gun:
Goed plan, dat groep c gedoe, heb alvast een tamtech lancia lc 2 aangeschaft welke momenteel bij de stickerboer staat.
Bestickering graag origineel 1 op 1 en geen fantasie auto's.
Interieur graag 3d, materiaal maakt niet uit, zolang het er maar echt uitziet.
Motorisch zijn er een aantal opties, ,welke dat hangt af van de concurrentie (pas me aan, zolang het geen bison is).
Qua gewicht dacht ik aan maximaal 200 gram.
Banden zeker geen spons, ortmann of wiesel is bij de bandenboer in bestelling.
In de jaren dat groep c reed was de wegligging niet zoals die van schumi's Ferrari nu.
Gaan we gewoon weer gezellig zo uit de koffer racen.
Jaren geleden een erg prettige groep c ervaring gehad met Willem bij Jan van Velzen.
Brett
Mag je dan ook met zoiets als dit rijden? http://groups.msn.com/hobbyfoto/slotraceprojecten.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=379
Helemaal kit, geen metalen chassis dus de wegligging moet met lood oid nog op peil gebracht worden...
Jan (die van Group-C nog weinig weet maar graag leert...)
Om je interesse te tonen kan je op je avatar een Gruppe C auto zetten. I sleuk om de animo een beetje te peilen.
2 avatars ready, 4 to go!
:mad:
2 to go, nr 4 = porsche 962 From A.
http://www3.telus.net/962/p2.html
Onno.
Zeg meneer het webmonster, kan je je avatar binnen de wielkasten houden......
...dan blijft er nog plaats over voor de forum posts.
Greetz
T
Last van een horizontale scrollbar? Dat heb je hè.... als je met museumstukken het internet probeert te benaderen
Denk dat ik ze zie vliegen maar.......
Inliner + extra achterbrug voorin monteren
Two engined flying machine
Hoop dat de voeding het aan kan.
A fool who better should be at work
Als er ortman/wiesel banden worden gebruikt........
En de power een beetje beheersbaar blijft.....
En resin kappen ook toegestaan worden..
Doe mij deze dan maar........
p.s. het kan ff duren voordat ik de kit uit Japan binnen heb
greetz
Tamar
ik kan nergens een fatsoenlijk plaatje van mijn Toyota-beater vinden....:mad:
Of wil je een andere!
de winnaar van 92 en 93 had die andere neus
thanx anyway
Jij bedoelt dit peugje
Had je kunnen vinden op:http://gto-racing.nexenservices.com
greetz
Tamar
Wel mooie foto's te vinden maar nix in formaat avatar
:mad::mad::mad::mad::gun::gun:
thank you
Kijk zeker met me neus, maar kan op die site alles vinden over groep C,- behalve de Peus :mad:
Heb je peug al verkleint tot ´n "legaal" formaat.
lekker
ook lekker met die groep C's
Moet weer ouderwets :gun::gun::gun: worden
Kunnen we weer
Trouwens Snelwan, waarom gebruik je niet de kit van studio 27 voor de oude Toyo?
Knuppeltje....die foto is van de Studio 27 kit
Just T
Please use the forum to discuss slotracing and not individual slotracers!!
Wij maken ook allemaal een lekkere snelle beukbak!!!!!:mad:
groeten
Quote: |
Hallo Henk
Op zich geeft het niet als er meerdere slotters met dezelfde wagen/kleurenschema komen.
dan heeft de Concours Jury eindelijk eens echt wat te doen
Nc....weg ermee, dat is mijn mening!
Dit soort motoren zijn leuk voor een plastic 1/32 autoootje.
Je laat immers ook geen Mercedes rijden met een spartamet motor.
Kortom, Bison....prima, genoeg koppel, altijd goede rem, genoeg ruimte in karakterestiek van de motor om je eigen tandwiel keuze te maken.
Zo'n overvierkant motortje in een 1/24 is van de gekke, zit er eigenlijk wel wat van binnen onder die mooie glimmende sticker van zo'n
Nc?
Met vriendelijke groet,
Onno.
Onno koop toch 'ns een bril, je hebt hem nodig en het je staat best
Henk heeft het over een (Lancia) LC2 niet NC-2
Just T