Topic PostsLMS-forum
 

Not logged in


Recover Lost Password | Register     

     Printable Version | Subscribe | Add to Favourites

     Tech tips: MUCO regelaar
  Post new thread Poll:  
slotmad





Posts: 180
Registered: 26-6-2003
Member Is Offline
Mood: still waiting
posted on 16-9-2004 at 12:43 Reply With Quote
MUCO regelaar



Hallo Regelaarbedieners,

De electronische regelaar van Muco wordt door bijna iedereen bij de LMS series gebruikt. Het is een mooi stukje techniek. Helaas gaat de regelaar nogal eens kapot en ben je genoodzaakt Muco de reparatie te laten doen. De kosten zijn aanzienlijk; eur. 40,-- tot 70,-- per keer ben je wel kwijt. Ik heb de regelaar zelf eens opengeschroefd en gezien dat van de meeste onderdelen de herkenbare gegevens zijn verwijderd. Dit betekent dat het niet gemakkelijk is om zelf het kapotte onderdeel te vervangen. Je weet immers niet wat je bij de electronicawinkel moet gaan halen/bestellen.
Ik heb moeite met deze gang van zaken (hoewel begrijpelijk vanuit Muco geredeneerd) om zoveel kosten (en tijd) kwijt te raken voor het vervangen van een enkel electronica element van enkele euro's of minder.
Is er niet een soort kennisdatabase op te bouwen van de meest voorkomende storingen en de bijbehorende elementen die moeten worden vervangen?
Weet iemand bijvoorbeeld wat er kapot kan zijn als de auto begint te rijden zonder dat de wiper wordt bediend (0-gas). Ik weet ongever de plek, omdat de regelaar warm wordt in het handvat.

ben benieuwd wie zich opwerpt

groeten,

Henri




Slotmad
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
willem
LMSadmin




Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
posted on 16-9-2004 at 12:58 Reply With Quote
Aansturing FET's



Ik heb dit met Erwin besproken en het lijkt erop alsof de FET's NIET kapot zijn dus moet het in de aansturing zitten. De FET's laten op 1 of andere manier toch stroom door of er is ergens kortsluiting in de aansturing.
Het schoon maken van de wiper bridge alsmede de omgeving van waar de draden zijn gesoldeerd op de printplaat is noodzakelijk. Ook de shunt draad kan ergens tegenaan komen. Tís allemaal onwaarschijnlijk maar check, check, check.

Ik ben het overigens niet met je eens dat de regelaar snel kapot gaat. Ik heb hem al 8 jaar en god en alleman heeft ermee gereden op allerlei banen in verschillende omstandigheden. Hij gaat nooit kapot!
Je moet hem natuurlijk wel onderhouden en niet verkeerd inpluggen. Dat vindt'ie natuurlijk niet leuk. Zou jij ook niet leuk vinden als jij "hem" ergens "verkeerd" inplugt:laugh::laugh::P.

De Pot's willen wel eens stuk gaan maar die kan je zo vervangen en...voorzichtig draaien natuurlijk;);)

En als je het allemaal te duur vindt maak je zelf een regelaar. Kosten, tekst en uitleg zie: http://www.slotracinglemans.com/newforum/viewthread.php?tid=527




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
slotmad





Posts: 180
Registered: 26-6-2003
Member Is Offline
Mood: still waiting
posted on 16-9-2004 at 14:30 Reply With Quote


Bedankt voor je reactie Willem,


Toch zijn er een aantal racers die al één of meer keer bij Muco zijn geweest in een periode van een jaar (Gabriel, Jan Willem, Robert en ik moet nog) voor reparatie. Dit zijn degenen waarvan ik het weet. Volgens mij was in alle gevallen niet het verkeerd inpluggen de oorzaak. Maar goed, het hoeft geen wel of niet veel problemen discussie te worden op dit forum. Het is mooi dat er enkele bekenden zijn waar ik wat technische hulp van kan krijgen. Ik laat de regelaar wel een keer zien (als Tamar hem al niet naar Muco heeft gebracht). See you on Hotslot

Henri




Slotmad
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
willem
LMSadmin




Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
posted on 16-9-2004 at 15:59 Reply With Quote
Kwaliteit



Het is geen massa product en elke controller wordt handmatig gemaakt. Daarom zijn ze ook relatief duur. Ook de componenten kunnen in de loop der jaren van verschillende typen zijn wat invloed kan hebben op de duurzaamheid.

cheers




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Gert





Posts: 400
Registered: 31-8-2003
Location: Belgium
Member Is Offline
posted on 16-9-2004 at 21:01 Reply With Quote
Tech 2000 word Tech2004 ?



Volgens ingewijde bronnen gaat er verandering komen in het beleid van Muco, er gaat een regelaar komen met wissel onderdelen.
Dit zou niet lang meer op zich laten wachten(waarschijnlijk midden Oktober). Ik persoonlijk vind dat een zeer goede zaak om de éénvoudige reden kostelijke reparatie bij wat voor storing het dan ook maar mag wezen.
Ik vind het schema dat Willem online heeft gezet een erg degelijke optie, en neem het dan ook in overweging om het te bouwen.
Al is het alleen maar om de werking er van te ondervinden.

Greetz Gert:Die verder gaat met feest vieren:coke::coke:




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Arbee





Posts: 127
Registered: 1-2-2002
Member Is Offline
Mood: . . . . . . . . . . . . .
posted on 18-9-2004 at 12:08 Reply With Quote
regelaar



Hoi regelaars,

die Muco regelaar is zoals Gert al schrijft een stukje techniek dat speciaal op bestelling geleverd wordt.
Enkele stuks is altijd duurder.
Niks mis mee, want het rijd perfect.
Natuurlijk zijn er techneuten (Willem, Erwin) die zelf iets gelijks in elkaar kunnen solderen. Maar ik zie het mezelf niet doen.
Ook kleine onderdelen vervangen lijkt mij iets zeer lastigs.

Maar het zou best wel handig zijn als er een soort data bank zou komen waarin problemen en oplossingen staan zodat als er iets stuk gaat er meerder mensen zijn die dat eventueel kunnen vervangen.
kijk wij Hotslotters moeten maar een paar kilometer rijden, maar je zal maar in Belgie wonen. Da's een stuk verder :D:D

Ik weet niet of het winstgevend is voor Muco om een andere regelaar op de markt te zetten, maar die nieuwe (Tamar heeft hem al een jaar of 2) lijkt mij helemaal heerlijk. Geen wijper meer die dan weer te stroef en loopt dan weer geen contact maakt, kortom maak dat ding en verkoop hem.
Als je daarna iedereen laat denken dat je daar weer sneller mee gaat, heb je zo een stuk of 50 slotgekken die hem kopen.:):)
Dus kom maar op, ik wil er wel 1.
Want zoals Willem altijd zegt: als je denkt dat iets anders sneller gaat dan is het ook zo.

Greedz,
Robert.

PS was gisteren in Noord, en dat ziet er zeer gaaf vet cool uit.

Dat wordt lekker tuffen daar.


:):):):):):):):):):)
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
willem
LMSadmin




Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
posted on 18-9-2004 at 13:40 Reply With Quote
Hoe bedien mijn elektronische regelaar



Hier nog een stukje dat ik geschreven heb back in the old days. Mischien handig voor mensen de net een elektronische regelaar hebben gekocht of advies willen hebben hoe ermee om te gaan.
http://home.planet.nl/~slotrace/tips/tips_regelaar.html




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
ramtech





Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
posted on 19-9-2004 at 08:09 Reply With Quote


oooooo zijn daar die knoppen voor :D:D:D:D:D



armen zijn nu echt te kort
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
noord





Posts: 1
Registered: 10-4-2006
Member Is Offline
Mood: No Mood
posted on 10-4-2006 at 08:30 Reply With Quote
Electronische MUCO regelaar



Ik heb meerdere malen een electronische regelaar model PSR-400 gerepareerd. Als je vragen hebt over de onderdelen of wat er kapot kan zijn dan kan ik je helpen. Reageer op deze topic en ik mail je de info. Laten we het slotracen plezierig en vooral betaalbaar houden.
View User's Profile Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
postjp





Posts: 55
Registered: 4-9-2001
Location: Leeuwarden
Member Is Offline
Mood: Weamy
posted on 11-4-2006 at 20:03 Reply With Quote
Wetenswaardigheden MUCO-regelaar



Nou, namens de MRCL houd ik me aanbevolen.
Bij ons toch ook een aantal keren (met en zonder verkeerd inpluggen) een kapotte regelaar.
Meestal de remfet als ik het me nog goed herinner.

Stuur de mail svp naar

postj06@hotmail.com

Bedankt alvast

Johan
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
Post new thread Poll:

Go To Top